04/02/2026 Cultura - Jordi Rodríguez
El regidor de la CUP Palamós Vila-romà, Alexan Weltz.
El grup municipal de la CUP s'estranya que l'equip de govern s'obri a parlar de la campanya de Nadal propera, però en canvi encara no ho hagi fet amb la Festa Major 2026. La CUP diu que hi ha incògnites importants a resoldre, que requeririen aquest diàleg. Posa com a exemple el futur de la fira d'atraccions, que l'any passat no es va fer.
Recordem que l'emplaçament històric d'aquesta fira havia estat l'aparcament de sauló de la platja Gran. La decisió de Costes de l'Estat d'eliminar aquest estacionament, fet que ha coincidit amb les obres de reforma del passeig del Mar, ja suposava haver de buscar una alternativa en la Festa Major del 2025. Així va ser i l'Ajuntament de Palamós va gastar 80.000 euros en el condicionament d'una parcel·la de lloguer al pla de Sa Nau, just al darrere de l'estació d'autobusos. Una part dels firaires, però, va rebutjar l'emplaçament nou i això va arrossegar la resta, de manera que l'any passat no hi va haver fira. Si n'hi haurà o no aquest 2026, ja seria un bon motiu, creu la CUP, perquè l'equip de govern d'ERC i el PSC en parli. Un fet que encara no s'ha produït, explicava ahir el portaveu municipal dels cupaires, Alexan Weltz, al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes'.
Mesos enrere, el regidor de Fires i Mercats, Antoni Bachiller, del grup d'ERC, ja va dir que l'única alternativa per tenir fira d'atraccions en la Festa Major de Palamós 2026 és l'emplaçament al pla de Sa Nau. El que ja estava previst, de fet, per a l'any passat.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...