30/01/2026 Cultura - Jordi Rodríguez
Pau Roig és l'autor del llibre 'Baix Empordà: 32 rutes amb encant'.
L'Associació Clau de Volta organitzarà demà dissabte la presentació del llibre 'Baix Empordà: 32 rutes amb encant', escrit per Pau Roig. L'acte, que en una primera convocatòria el 20 de desembre passat es va haver de suspendre per una alerta de pluges, finalment es farà a les 6 de la tarda a la Biblioteca Municipal, i comptarà amb les intervencions de l'arqueòleg Xevi Niell, i del director de la Revista del Baix Empordà, Gerard Xarles.
Com el seu títol indica, el llibre presenta 32 rutes amb encant per descobrir el Baix Emporda amb itineraris i passejades aptes per a tots els públics. Ofereix una visió extensa i variada de la comarca, de la seva historia, la seva cultura, el seu patrimoni i les seves tradicions més arrelades. Permet descobrir espais amb una natura imponent i pobles medievals peculiars i ben conservats. Són rutes imprescindibles que inclouen els camins de ronda, les pujades al castell del Montgrí, al Rocamaura i al cim de Pedralta, les passejades per Monells, Calella de Palafrugell i els jardins de Cap Roig, la visita a la ciutat ibèrica d’Ullastret o la descoberta de l’espai natural de Castell, entre altres. Però també propostes menys conegudes, com ens explica el mateix Pau Roig.
Entre aquests racons de la comarca no tan populars hi ha l’antic poblat medieval de Sidillà, l’ascens al puig de la Font Pasquala, la visita a l’antic aeròdrom republicà de Canet de la Tallada o la descoberta d’ermites abandonades a les muntanyes de l’Ardenya. Presentació del llibre de Pau Roig 'Baix Emporda: 32 rutes amb encant', a les 6 de la tarda d'aquest dissabte a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: