26/01/2026 Política - Jordi Rodríguez
Dilluns passat els pescadors es van manifestar per les noves mesures dictades per la Unió Europea. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El darrer Ple ordinari de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat, per unanimitat de tots els grups, una moció de suport al sector pesquer. Un suport a les queixes manifestades pels pescadors contra les noves mesures dictades per la Comissió Europea, pel que fa a la declaració i el pesatges de les captures. Uns protocols que obliguen els pescadors a comunicar telemàticament els quilos de pesca i les diferents espècies capturades, ja abans d'arribar al port.
Després de les protestes del sector, que els van portar a fer una jornada de vaga el dilluns passat, el ministeri del ram va anunciar una flexibilització d'aquesta norma. Malgrat tot, el Ple de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat aquesta moció en suport a uns pescadors que, tal i com es va redactar, veuen impossible poder complir una normativa que els multiplica innecessàriament la tasca administrativa. Maria Puig és l'alcaldessa de Palamós.
Des de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors entenen que aquestes mesures de control poden ser necessàries en altres flotes pesqueres d’Europa, però que a Catalunya no ho son. La moció aprovada pel Ple de l’Ajuntament de Palamós vol manifestar
públicament el suport del consistori a les reivindicacions de les confraries catalanes i, en especial, a la flota local palamosina pel que representa d'actiu econòmic, cultural i patrimonial al municipi.
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...