Teatre a La Gorga amb 'No es país para negras' i 'Textures'

23/01/2026 Cultura - Jordi Rodríguez


Teatre demà a La Gorga amb, 'No es país para negras'. (Foto: Ajuntament de Palamós).

Teatre demà a La Gorga amb, 'No es país para negras'. (Foto: Ajuntament de Palamós).

La companyia 'No es país para negras' presentarà demà al Teatre La Gorga de Palamós l'obra del mateix títol. Una peça escrita per Sílvia Albert, en col·laboració amb Carolina Torres i Laura Freijo, en què, en clau de comèdia dramàtica, hi ha una reflexió sobre com la nostra societat veu els afrodescendents. Una mirada sobre la tensió identitària que suposa ser negra al nostre país, i que ens fa veure que el racisme està present en el nostre dia a dia.

'No es país para negras' arriba a La Gorga amb motiu del Dia Mundial de la Cultura Africana i Afrodescendent. L'obra explica com és la vida d’algú que té la pell negra i ha viscut envoltat de blancs. Què se sent quan no et reconeixen com una persona 'd'aquí' a causa del color de la teva pell. Una crisi de pertinença, en definitiva, que s'evidencia amb tota la seva cruesa quan aquesta mateixa persona viatja a la seva Àfrica natal i s'adona que ja tampoc pertany a aquella terra. 'No és país para negras' està dirigida per Carolina Torres i interpretada per Sílvia Albert. La funció, demà dissabte, començarà a les 8 del vespre. Entrades a 12 euros, i a 7 la reduïda.

No serà, però, l'única proposta teatral que l'Àrea Municipal de Cultura programa aquest cap de setmana a La Gorga. El diumenge, en aquest cas a la Sala Petita, hi haurà dues sessions de l'espectacle infantil 'Textures', de la companyia La Curiosa. Interpretat per Claudia Gómez i Alba Marina Rivera, l'espectacle explora les textures en l’àmbit plàstic, sonor i visual, en una proposta pensada per a infants de 0 a 5 anys i en un escenari de 360 graus. A través d’un llenguatge interdisciplinari i un espai escènic íntim i proper, l'espectacle trasllada el concepte de textura, associat al tacte, cap als camps de l’oïda i la vista, i desplega tota una experiència sensorial. Aquesta peça, que es podrà veure a les 11 del matí i també a dos quarts d'1, ha estat guardonada amb el premi al millor espectacle per a la primera infància FETEN 2024. Després de cada funció hi haurà un col·loqui amb els assistents. Les entrades valen 8 euros i 7 pels més petits de 14 anys. Tant aquestes com les de 'No es país para negras' les podeu aconseguir al web lagorga.cat.



Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...