21/01/2026 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Efectes del temporal a la plajta de Torre Valentina. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Calonge i Sant Antoni és un dels municipis del Baix Empordà on el temporal 'Harry' ha deixat unes afectacions més visibles. Tant pel que fa a l'acumulació de pluja, que va generar diferents inundacions, com també als efectes del temporal de mar en el front de platges. L'Ajuntament ha començat avui les tasques de neteja i de revisió d'embornals i de canalitzacions d'aigües plujanes.
Al llarg de la jornada d'ahir, al nucli de Sant Antoni es van produir acumulacions d'aigua considerables, de fins a mig metre, en punts com ara l'avinguda de Catalunya, i també al sector format per l'avinguda Costa Brava i la plaça de Catalunya, un espai recentment reurbanitzat. Al carril bici que passa per sota del Collet, la caiguda d'uns pins n'ha tallat el pas. I al front marítim, la força de l'onatge ha afectat, una vegada més, les platges i la plataforma del passeig marítim. Unes platges on, just abans de les festes de Nadal, s'havia completat el procés de transvasament de sorra provinent de la platja Gran de Palamós. L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni assegura que les infraestructures no han patit danys rellevants, però sí hi ha una afectació important a les platges, amb pèrdua de sorra i acumulació de restes vegetals dipositades per les rieres Aubi i de Calonge. Jordi Soler és l'alcalde de Calonge i Sant Antoni.
El tram de platja situat entre el carrer de l'Empordà i l’avinguda Mediterrània ha quedat sense sorra i a la part central de la platja de Sant Antoni el temporal n'ha fet saltar molta damunt del passeig marítim. La neteja de carrers així com de canonades i embornals que han quedat plens de sediments, és la principal de les tasques que han començat avui. A Calonge i Sant Antoni ahir es van comptabilitzar 150 litres per metre quadrat de precipitació. En paral·lel, els equipaments i serveis municipals han tornat aquest dimecres a l'activitat normal, així com també els centres educatius.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...