15/01/2026 Política - Jordi Rodríguez
Imatge del Ple de l'Ajuntament de Palamós del passat mes de desembre. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Avui s'acaba el termini d'exposició pública del pressupost municipal de l'Ajuntament de Palamós de l'any 2026, que es va aprovar inicialment en el Ple ordinari del mes de desembre passat. Si no hi ha al·legacions, l'expedient es donarà per aprovat definitivament i entrarà en vigor. En cas contrari, la resolució de les al·legacions i l'aprovació definitiva hauran de passar pel Ple municipal.
El pressupost 2026 de l'Ajuntament de Palamós puja a 35'2 milions d'euros. Una de les novetats d'aquest any és que els ingressos estan condicionats per la congelació dels tributs municipals. Un fet que ha obligat a un treball acurat entre totes les àrees municipals, explicava ahir al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes', el regidor de Serveis Econòmics, Eduard Riera, del grup d'ERC.
Treball intern de les àrees i també treball amb els grups de l'oposició, atès que el govern municipal d'ERC i el PSC està en minoria. El pressupost es va poder aprovar finalment gràcies al vot afirmatiu d'aquestes dues formacions i a l'abstenció de Junts per Catalunya. Eduard Riera.
La segona fase del projecte de millora del passeig del Mar, la sala de cerimònies civils del Cementiri Municipal, o l'asfaltatge de calçades i l'arranjament de voreres, seran els paquets més importants del capítol d'inversions del pressupost de l'Ajuntament de Palamós per a l'any 2026. L'apartat suma en total gairebé 2 milions 650 mil euros, inclosos en un pressupost global, com dèiem, de 35'2 milions d'euros.
Totes les notícies:
16/10/2026 - Política El govern prepara un pressupost municipal de contenció
El govern municipal de Palamós i Sant Joan, format per ERC i el PSC, vol posar fil a l'agulla a...
16/10/2026 - Serveis Una delegació de la Cambra de Comerç d'Agadir visita Palamós i Sant Joan
Palamós i Sant Joan ha rebut aquesta setmana la visita d'una delegació de la Cambra de Comerç de...
16/10/2026 - Política La regidora de Palamós i Sant Joan Yolanda Aguilar serà la número 4 de la llista del PSC al Congrés per Girona
El Partit dels Socialistes de Catalunya ha fet públiques les llistes de candidats al Congrés i al...
16/10/2026 - Cultura El 'Mar de Birres' es posposa al 24 d'octubre
La Mostra de cervesa artesana de Palamós i Sant Joan 'Mar de Birres' no es farà finalment demà...
16/10/2026 - Societat SSIBE celebra una jornada dedicada al treball psicocorporal en medicina
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà va celebrar ahir una jornada dedicada a promoure el...