07/01/2026 Societat - Carlos Ribas
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig (ERC).
El 23 de novembre passat, una consulta popular va resoldre canviar el topònim municipal a 'Palamós i Sant Joan'. El Ple de l'Ajuntament del passat mes de desembre va iniciar el tràmit per aquest canvi. Un procès admnistratiu que es pot allargar cap a un any. L'alcaldessa Maria Puig defensa que es tracta d'un acte de justícia per a les aspiracions històriques del poble de Sant Joan, annexionat per Palamós durant el franquisme, i que reconeix les dues realitats que conviuen al municipi.
Per bé que la consulta va comptar amb poca participació, Maria Puig vol destacar que ningú hi surt perdent. Palamós i Sant Joan mantindran la seva idiosincràsia i identitat particulars.
El ple del passat mes de desembre va aprovar iniciar els tràmits administratius per al canvi de topònim. L'expedient haurà de tornar a passar pel ple i, un cop aprovat definitivament, el decret s'haurà d'enviar a la Generalitat i l'Institut d'Estudis Catalans.
En el termini de dos mesos a partir que l'expedient estigui en mans de la Generalitat, l'Institut d'Estudis Catalans ha d'emetre un informe sobre la denominació proposada per l'Ajuntament. Si aquest informe és favorable, l'acord municipal serà definitiu i executiu.
Totes les notícies:
11/06/2026 - Societat La natalitat baixa fa perdre una línia educativa d'I3 a l'escola La Vila
Aviat farà 3 mesos que es va tancar la preinscripció escolar pel curs 2026-2027 a educació...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme JuntsxCat reclama llum a la platja Gran però el govern diu que Costes no ho vol
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, es queixa de la supressió dels...
11/06/2026 - Medi Ambient Prevenció d'incendis forestals a la Fosca i Castell
L'Agrupació de Defensa Forestal Gavarres-Marítima i l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi haurà d'esperar al setembre
La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi Municipal Palamós-Costa Brava no es podrà fer...
11/06/2026 - Política El president del Parlament, Josep Rull, visitarà demà Palamós
El president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, farà demà divendres una visita institucional...
Notícies relacionades: