16/12/2025 Serveis - Jordi Rodríguez
Projecció d'un 'mapping' a l'Església de Santa Maria, el Nadal passat. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, FECOTUR, demana més previsió a l'Ajuntament a l'hora de planificar la campanya de Nadal. L'associació de comerciants creu que la imprevisió és el motiu que, per exemple, els 'mappings' de les façanes dels edificis no hagin respost a les expectatives que hi havia. El col·lectiu també demana a l'administració municipal una mica més d'esforç amb l'enllumenat nadalenc.
Precisament, l'Ajuntament de Palamós ha externalitzat aquest any, per primera vegada, el contracte de lloguer i instal·lació dels llums decoratius. Una oportunitat, segons la presidenta de FECOTUR, Carmina Ontiveros, perquè es produís un salt endavant que, al seu criteri, no s'ha acabat de veure sobre el terreny. Ella mateixa ho explicava ahir al programa d'aquesta emissora 'Palamós al dia'.
El regidor de Promoció Econòmica, Antoni Bachiller, del grup d'ERC, va admetre la setmana passada que la demora de la licitació del contracte ha condicionat el resultat final dels 'mappings' lluminosos. Ventura Puig, gerent i dinamitzador econòmic de FECOTUR, creu que a l'Ajuntament li falta treballar amb més previsió, i posa en valor tota la feina que es realitza des del teixit comercial per fer ambientació nadalenca.
No tot el sector de comerciants, però, s'aboca en aquestes actuacions en comú. Carmina Ontiveros ho reconeix i en fa autocrítica, des de FECOTUR.
Entre les activitats de Nadal de FECOTUR hi ha el carrilet, les atraccions infantils que obriran portes el 20 de desembre a l'estenedor de xarxes, o els incentius al consum a través d'un premi de 1.000 euros i 5 de 100 euros en compres, que se sortejaran entre els clients del comerç associat.
Notícies relacionades: