10/12/2025 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Feines d'arranjament al camí de ronda que connecta la platja de Castell amb el poblat iber. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, en col·laboració amb el Museu d'Arqueologia de Catalunya-Ullastret, ha fet tasques d'arranjament del tram de camí de ronda que connecta la platja de Castell amb el jaciment del poblat iber. L'actuació ha tingut un cost de 5.700 euros, amb la finalitat de millorar un traçat molt degradat en alguns punts i que no assegurava un accés còmode pels seus usuaris.
Es tracta del tram de camí que passa per darrere les edificacions de l'antic estudi del pintor Josep Maria Sert, i que arriba fins al capdamunt del promontori de Castell. Aquí hi ha el poblat d'origen iber, un dels jaciments a l'aire lliure d'aquesta cultura més visitats de Catalunya. Els treballs de millora han consistit en arranjar la planimetria del ferm, i en minimitzar els efectes de l'aigua de pluja, creant el pendent necessari per desviar-la fora del camí.
El poblat iber de Castell està ubicat en un promontori que s’endinsa en el mar, unit a terra ferma per un petit istme al final de la platja de Castell. Les primeres evidències d’ocupació humana daten del segle VI abans de Crist. L'enclavament va ser declarat Bé Cultural d'Interès Nacional l'any 1996, en la categoria de zona arqueològica, i també està inclòs en el Pla Especial de Protecció del Patrimoni de Palamós.
Totes les notícies:
30/07/2026 - Societat Resultats de la campanya d'inspecció de la pesca marítima recreativa
La campanya d’inspeccions realitzada en els últims 4 anys ha reduït la pesca recreativa sense...
30/07/2026 - Cultura El jaciment arqueològic Illes Formigues II es converteix en BCIN
El Govern de la Generalitat ha aprovat la declaració de Bé Cultural d'Interès Nacional, en la...
30/07/2026 - Medi Ambient Denuncien la vandalització de boies de seguretat a l'EIN Castell-Cap Roig
Una dotzena de boies destinades a delimitar l'espai de bany en diferents punts litorals de l'Espai...
30/07/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós convoca una plaça interina d'interventor
L'Ajuntament de Palamós ha publicat les bases del procés selectiu per cobrir interinament el lloc...
30/07/2026 - Cultura 'Contes al passeig' amb Ada Cusidó i 'La granja no s'adorm'
Com tots els dijous d'estiu, a les 7 d'aquesta tarda tornen els 'Contes al passeig', el club de...