04/12/2025 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Xerrada informativa del Tren Tram de la Costa Brava a La Bisbal d'Empordà, en una imatge d'arxiu. (Foto: Tren Tram de la Costa Brava).
La plataforma promotora del tren-tram de la Costa Brava iniciarà els tràmits davant la Generalitat per a la convocatòria d'una consulta ciutadana sobre la viabilitat d'aquest projecte. Els partidaris d'aquest traçat ferroviari es queixen del retard del Govern en la redacció de l'estudi de viabilitat que es va comprometre a fer, i recorden que la Costa Brava és el territori més poblat de Catalunya on encara no hi arriba el tren.
La promotora denuncia que l'administració ha prioritzat el desplaçament amb transport privat, a través del desdoblament de carreteres, obviant així una alternativa més sostenible ambientalment com és el ferrocarril. L'any passat, un estudi de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura calculava que la línia de tren tramvia de la Costa Brava podria tenir una demanda anual de gairebé 15 milions de viatgers. Aquesta proposta de mobilitat ferroviària planteja un recorregut circular al voltant del massís de les Gavarres. El punt de sortida i arribada del tren-tram seria l'estació de Girona, recorrent Celrà, Flaçà, Corçà, la Bisbal, Palafrugell, Mont-ras, Palamós, Calonge i Sant Antoni, Castell-Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Fornells i Vilablareix.