19/11/2025 Serveis - Jordi Rodríguez
Les galeries Carme, al carrer de Dídac Garrell, aquest matí.
L'Ajuntament de Palamós comprarà 2 locals més del complex de les galeries Carme, al carrer de Dídac Garrell, fet que el convertirà en el propietari que en té més en aquesta comunitat. El Ple municipal va aprovar ahir una modificació de crèdit per habilitar els 35.000 euros que costarà aquesta nova adquisició. L'Ajuntament, que ja té diferents equipaments públics en funcionament en aquest lloc, vol convertir les galeries Carme en un centre cívic de referència al municipi.
Els 2 locals que es compraran ara estan units entre ells, sumen una superfície total de 375 metres quadrats, estan situats a la planta soterrani de l'edifici i s'hauran de rehabilitar per donar-los usos públics. La proposta que va passar ahir pel Ple va tenir el suport de tots els grups, tret de l'abstenció de la CUP. El seu portaveu, Alexan Weltz, va posar en dubte que sigui el millor lloc possible.
Junts per Catalunya, que fa anys que demana comprar els locals que ocupa la Cadena SER, també a les galeries Carme i que estan en venda, està d'acord amb l'adquisició. També Som-hi per Palamós i Sant Joan que, no obstant, demana que aquestes operacions es planifiquin bé. Escoltem la seva portaveu, Teresa Ferrés, en el Ple d'ahir.
Per la seva banda, la regidora d'Urbanisme, la republicana Laura Lafarga, va defensar que no hi ha improvisació en aquesta compra de locals sinó una aposta per les galeries Carme com a espai per a usos públics.
Les galeries Carme es van construir en els anys 70 del segle passat, en el lloc on hi havia l'antic cinema Carmen. Es tracta d'un edifici de planta, dos pisos i soterrani, dedicat a usos comercials i d'oficines. L'Ajuntament de Palamós hi tenia sis locals a la primera planta, que durant molts anys van fer la funció de llar municipal de la gent gran. Un cop es va abandonar aquest ús, l'any 2015 se'n va fer una primera reforma per fer-hi una sala d'exposicions i actes, i dues sales independents més. La distribució, però, no afavoria un ús plenament polivalent de l'espai i es va abordar una segona remodelació que va transformar una superfície de 500 metres quadrats, en total. El resultat, finalitzat just abans de la pandèmia, va ser una sala amb cabuda per a 300 persones, divisible en dos espais diferenciats. Així mateix s'hi va fer el nou Espai Jove, de 60 metres quadrats, que s'acabaria de condicionar posteriorment. També hi ha les seus de les àrees municipals de Joventut, Cooperació i Solidaritat, i de Participació.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...
Notícies relacionades: