22/10/2025 Esports - Carlos Ribas
David Costa, després de finalitzar la Formentera All Around Trail de l'any passat. (Foto: instagram.com/dcostaes).
El palamosí David Costa està immers en nous reptes esportius. Després de penjar les botes, l'exfutbolista s'ha reinventat i ara és corredor de muntanya de distàncies llargues. Fa poc va acabar la Salomon Ultra Pirineu, després de córrer 100 km durant 19 hores amb desnivells de 6.000 metres. I, després de participar en diferents proves a les Balears, té un repte marcat de cara a la primavera: fer la volta a l'illa de Menorca.
Després de gairebé 20 anys com a futbolista, en una carrera que li va permetre jugar a Segona B i a Tercera Divisió en equips com el Figueres, el Palafrugell i el Llagostera, David Costa ha canviat els terrenys de joc per les curses de muntanya. Un esport que li permet seguir en forma, afrontar nous reptes a nivell personal i connectar amb el paisatge. Ell mateix ha explicat a Ràdio Palamós com va ser aquest canvi de perspectiva.
Costa és un enamorat de l'illa de Menorca. Hi ha participat en diferents curses, i també a les illes d'Eivissa i Formentera. Ara té entre cella i cella un repte, completar els 185 quilòmetres del perímetre de Menorca.
L'exfutbolista assegura que li agrada marcar-se objectius a llarg termini. Possiblement els propers tinguin a veure amb una especialitat també molt dura com és el triatló. Amb les curses de muntanya ha seguit una pauta a 6 anys vista.
David Costa va fer els seus primers passos com a futbolista a La Salle Palamós, i durant gairebé dues dècades va formar part de diversos equips. Figueres, Palafrugell i Llagostera van ser els clubs on va viure els seus millors moments com a professional. Tot i ser palamosí, mai va acabar jugant al Palamós per bé que en algun moment va semblar que seria possible.
Les curses de muntanya han suposat un gran aprenentage per a David Costa, en termes d'alimentació, hidratació, motivació i superació personal. Abans d'afrontar el repte de fer l'illa de Menorca, al maig, participarà un mes abans a la Tenerife Blue Trail. Una cursa de 74 km amb 3.000 metres que voreja la falda del volcà Teide.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: