15/10/2025 Cultura - Carlos Ribas
Avui comença 'Fonament', el nou festival d’arquitectura i urbanisme de Calonge i Sant Antoni. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Calonge i Sant Antoni acull des d'avui i fins al diumenge la primera edició de 'Fonament', un fòrum de debat i divulgació sobre l'arquitectura i l'urbanisme. Una oferta àmplia d'activitats gratuïtes per a tots els públics, amb fotografia, música, dansa, cinema, o rutes i visites guiades a edificis singulars. La programació arrenca avui amb la inauguració de l’exposició Dream City d’Adrià Goula al Castell de Calonge. L'esdeveniment també inclourà, el dia 17, una jornada professional sobre les urbanitzacions de baixa densitat, amb la participació de l'arquitecta Benedetta Tagliabue i experts d’arreu del país.
L'alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, considera 'Fonament' una oportunitat pel municipi i per replantejar molts aspectes urbanístics de la Costa Brava.
Demà dijous, hi haurà el projecte pedagògic ArquiEscola als centres educatius del municipi i un acte de reconeixement als treballs de recerca d’estudiants. Anna Carlero, regidora d’Urbanisme de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni.
Demà a la tarda es farà un vespreig arquitectònic dedicat a Gaudí amb l’historiador Jordi Vilar a l’Hotel Terra de Vents. El divendres 17 d’octubre se celebrarà al Castell de Calonge la jornada professional sobre urbanitzacions de baixa densitat, amb la participació de l’arquitecta Benedetta Tagliabue, cofundadora d’EMBT Architects i presidenta de la Fundació Enric Miralles. El mateix divendres es projectarà el documental Miralles de Maria Mauti, presentat per la mateixa Benedetta Tagliabue, i s’hi sumarà una tertúlia sobre la Bauhaus amb Cèlia Costa i Jordi Vilar. El dia culminarà amb el concert de Lia Sampai a la Plaça Major.
Totes les notícies:
15/06/2026 - Serveis La Fira de la Gamba de Palamós ven 50.000 tiquets i bat el seu rècord
L'onzena edició de la Fira de la Gamba de Palamós ha batut aquest dissabte el rècord de tiquets...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme Palamós planifica amb l'ACM la renovació de l'enllumenat públic
L'Ajuntament de Palamós s'acull a l'Acord marc de serveis i subministrament de la Central de...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament convoca les subvencions per rehabilitar façanes
L'Ajuntament de Palamós ha obert el termini perquè la ciutadania demani les ajudes per a la...
15/06/2026 - Cultura L'Ateneu dinamitza la Festa Major amb la primera Fira de Barraques, Sound System a la platja i la baixada de carretons
L'Ateneu de Palamós i Sant Joan organitza diverses activitats aquest cap de setmana vinent, en la...
15/06/2026 - Cultura Club de lectura 'Llegir el teatre' a la Biblioteca, amb 'El Nom'
El club de lectura 'Llegir el teatre', de la Biblioteca Municipal de Palamós, comentarà avui...