10/10/2025 Societat - Carlos Ribas
Gambes vermelles en una parada de la llotja del peix de Palamós, en una imatge d'arxiu.
La Gamba de Palamós fa un pas més en el seu camí cap a la certificació internacional de la sostenibilitat. La pesquera d’arrossegament d'aquest preuat crustaci al port palamosí ha estat reconeguda a la fira Conxemar 2025, celebrada a Vigo, per la seva incorporació al Programa MSC de Millora, impulsat pel Marine Stewardship Council, MSC. Es converteix així en la primera pesquera del Mediterrani que entra en aquest programa internacional.
En el cas de Palamós, el pla s’allargarà fins a l’abril de 2028 i preveu accions per millorar la selectivitat de les captures, recollir més dades científiques i reduir l’impacte sobre els hàbitats marins. Aquest nou pas culmina més d’una dècada de treball de la flota en favor d’una pesca més selectiva i responsable. Cristina Mañas, gerent de la Confraria de Pescadors de Palamós i de l'Organització de Productors Pesquers de Palamós.
Des del 2013, el Pla de Gestió de la Gamba ha aplicat mesures com la reducció del 24 % de l’esforç pesquer, la disminució del 60 % de captures juvenils, l’ús de malles quadrades de 50 mm i la incorporació de portes semipelàgiques, que redueixen l’impacte sobre el fons marí.
Totes les notícies:
10/10/2025 - La justícia tomba les contribucions especials de les obres de La Fosca i dona la raó als veïns
Tal i com avança el Diari de Girona, el Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Girona ha...
10/10/2025 - La Gamba de Palamós és la primera del Mediterrani en incorporar-se al Programa MSC de Millora
La Gamba de Palamós fa un pas més en el seu camí cap a la certificació internacional de la...
10/10/2025 - L'Ona~Dance s'estrena amb dos espectacles a la plaça de l'Església
Avui arrenca la desena edició del festival d'arts del moviment Ona~Dance. Ho farà amb dos...
10/10/2025 - Els amants de la cervesa artesana tenen una cita al 'Mar de Birres'
Els amants de la cervesa artesana tenen una cita demà a l'estenedor de xarxes del port. Arriba el...
10/10/2025 - 5a. edició de l''OckutreFest' a la plaça de Catalunya
L'Associació 'Les Folloneres' amb la col·laboració del bar La Parrilla organitza l'Ockutrefest,...