'Tertúlia literària' del mes d'octubre amb 'Los girasoles ciegos' d'Alberto Méndez

06/10/2025 Cultura - Carlos Ribas


Imatge d'arxiu d'una sessió de tertúlia literària a la biblioteca. (Foto: Biblioteca Lluís Barceló i Bou).

Imatge d'arxiu d'una sessió de tertúlia literària a la biblioteca. (Foto: Biblioteca Lluís Barceló i Bou).

Avui és primer dilluns de mes i com és habitual hi ha sessió de la 'Tertúlia literària', un dels clubs de lectura de la Biblioteca Municipal de Palamós. Començarà a les 7 de la tarda i els participants comentaran la novel·la 'Los girasoles ciegos' d'Alberto Méndez, amb motiu de la commemoració dels 50 anys de la mort de Franco i la recuperació dels drets i les llibertats democràtiques.

'Los girasoles ciegos' va ser el primer i únic llibre de ficció d’Alberto Méndez i el va publicar pocs mesos abans de la seva mort. De fet, Méndez guanyaria amb ell, ja de manera pòstuma, el Premio Nacional de Narrativa i el de la Crítica de l’any 2005. És un llibre de contes entrellaçats i un exercici de memòria històrica original. Méndez recrea, a través de quatre derrotes, l’ambient violent, d’opressió, crueltat i foscor que van viure especialment els vençuts de la Guerra Civil espanyola i la postguerra. Hi tracta aquest trauma col·lectiu i intenta elaborar un dol que la dictadura, a més a més, va negar a aquells que el van patir, durant dècades. Al 2008, es va estrenar una pel·lícula dirigida per José Luis Cuerda inspirada en aquest obra.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...