01/10/2025 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Imatge de la presentació del festival 'Fonament', el passat 1 de juliol. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Calonge i Sant Antoni acollirà del 16 al 19 d'aquest mes d'octubre la primera edició de 'Fonament', un fòrum de debat i divulgació sobre l'arquitectura i l'urbanisme. Una oferta àmplia d'activitats gratuïtes per a tots els públics, amb fotografia, música, dansa, cinema, o rutes i visites guiades a edificis singulars. L'esdeveniment també inclourà, el dia 17, una jornada professional sobre les urbanitzacions de baixa densitat, amb la participació de l'arquitecta Benedetta Tagliabue i experts d’arreu del país.
Es farà al castell de Calonge i hi haurà, per exemple, Francesc Peremiquel, professor del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de la UPC, Sandra Núñez-Malavé, arquitecta i representant del col·lectiu CCRS, Josep Maria Llop, arquitecte urbanista, o els advocats Laura Corsunsky i Pablo Molina, entre altres.
Pel que fa a les activitats culturals i lúdiques, 'Fonament' combinarà exposicions, rutes, debats i espectacles que permetran acostar l’arquitectura i l’urbanisme a tots els públics. La prèvia del festival començarà el 15 d’octubre amb la inauguració de l’exposició 'Dream City' del fotògraf i arquitecte Adrià Goula, al castell de Calonge. L'endemà, els centres educatius del municipi acolliran el projecte pedagògic ArquiEscola, del Col·legi d’Aqruitectes de Catalunya. La jornada es clourà amb un vespreig arquitectònic dedicat a Gaudí, a càrrec de l’historiador i llibreter Jordi Vilar, a l’hotel Terra de Vents. El 17 d'octubre tindrà lloc la projecció del documental 'Miralles', de Maria Mauti, una tertúlia històrica sobre la Bauhaus, i un concert de la cantautora Lia Sampai a la plaça Major de Calonge. El dissabte 18 serà el torn de les rutes guiades 'Obrim Calonge', que permetrà visitar masos emblemàtics, i 'Obrim Sant Antoni', centrada en el descobriment d’edificis singulars. Aquell mateix vespre es projectarà la pel·lícula 'El 47', de Marcel Barrena, a la Sala Fontova. Finalment, el diumenge 19 d’octubre el festival es tancarà amb una ruta d’arquitectura i espai públic que recorrerà el Centre Cultural Colònico, l’hotel Terra de Vents i l’entorn del Teatre Fontova. El punt i final serà amb la dansa contemporània de la companyia CobosMika. Gairebé totes les activitats de la primera edició de 'Fonament' són gratuïtes, tot i que algunes requereixen inscripció prèvia.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...