24/09/2025 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
El projecte inclou també la millora dels accessos al parc. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Des de fa uns dies ja es treballa en la millora del parc del Molí de Vent, per tal de facilitar-ne l'accessibilitat i posar-lo en valor com a espai patrimonial i de memòria històrica. En aquest parc urbà de més de 2 hectàrees de superfície, hi ha les restes de les antigues bateries de costa que es van construir per defensar Palamós durant la Guerra Civil Espanyola. Ara es tracta d'habilitar-lo i obrir-lo definitivament a la ciutadania pels usos lúdics i d'esbarjo.
Per això les obres han començat amb la construcció d'una escala nova formada amb travesses de fusta, que permetrà accedir al parc des del carrer de Mas Guàrdia. També es farà la canalització d'aigües plujanes en algun dels accessos, i el reforç de l'enllumenat públic. S'esbrossarà la vegetació existent, amb una poda controlada de l'arbrat, i es farà una zona de pícnic amb bancs, taules i papereres. Les actuacions, que s'allargaran fins a començaments de l'any vinent, inclouran la col·locació de senyals i de plafons informatius amb contingut històric i patrimonial. L'alcaldessa de Palamós i regidora de Patrimoni, Maria Puig, del grup d'ERC, explica que la millora de l'accés al parc del Molí de Vent és imprescindible per recuperar el seu patrimoni històric.
Aquesta intervenció inicial es complementa amb els treballs que permetran adequar els búnquers amb les estructures que acollien la bateria de defensa de la Guerra Civil, així com la seva xarxa de túnels. L'objectiu és consolidar un accés segur per a les persones i obrir la porta a fer visitables aquests eelements. A les galeries ja s'hi han fet treballs de fotogrametria, enregistrant-les en 3D. Un material perquè l’Àrea de Patrimoni documenti digitalment els espais amb valor patrimonial. Les tasques previstes als túnels permetran l’arranjament dels terres que formen els passadissos de les galeries, la consolidació dels trams de sostre amb risc de despreniment, la reparació de graons en mal estat, posar passamans i il·luminació. El cost global de tot aquest projecte de millora i adequació del parc del Molí de Vent i les seves estructures, és de 119.277 euros, dels quals la Diputació de Girona en subvenciona 60.000.
Les primeres obres d'urbanització del Molí de Vent com a parc daten de l'any 2005. 5 anys després es van recuperar els refugis i l’observatori amb una actuació vinculada al Memorial Democràtic, amb la neteja de l'indret i el tancament de les edificacions amb portes d'acer. Amb el temps, però, aquest entorn ha estat vandalitzat, sobretot les balises de llum.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: