18/09/2025 Serveis - Abel Espinosa
Punt de socorrisme a la platja Gran de Palamós. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Entre el 14 de juny i el 14 de setembre, les platges de Palamós han registrat un total de 1.056 actuacions del servei de socorrisme. La majoria d’assistències han estat per picades de medusa i ferides lleus, però també s’han registrat 62 rescats i 19 evacuacions amb ambulància. Els socorristes d'Aquasos Serveis Integrals han fet més de 2.300 accions preventives per evitar accidents.
De les més de mil intervencions que han hagut de fer els socorristes, la major part d’aquestes actuacions, unes 830, han estat per picades de medusa o peix aranya i per ferides lleus com talls i contusions. També s’han registrat casos de cops de calor, traumatismes i reaccions al·lèrgiques.
En l’àmbit dels rescats, els socorristes han intervingut en 62 situacions de perill a l’aigua, amb 19 evacuacions en ambulància i una amb helicòpter, aquesta darrera a conseqüència d’una aturada cardiorespiratòria ocorreguda a l’aparcament de la platja Gran, el passat 11 d'agost. Un dels episodis més destacats va ser el rescat d’una parella atrapada amb un caiac a cala Senià, que va requerir la col·laboració de Mossos d’Esquadra, Salvament Marítim i Policia Local.
A més de les assistències mèdiques i rescats, els socorristes han tingut un paper clau en la prevenció, amb 2.371 accions d’advertència a banyistes i usuaris, per evitar situacions de risc com banyar-se amb bandera vermella o accedir a zones perilloses amb corrents i onatge.
El servei, gestionat per l’empresa Aquasos Serveis Integrals, ha disposat aquest estiu de catorze socorristes, dues motos aquàtiques, dues embarcacions de suport i un vehicle de coordinació, operant a les platges Gran de Palamós, la Fosca, Castell i el Morro del Vedell. El cost del dispositiu ha estat de 215.496 euros, finançats per l’Ajuntament de Palamós, amb una aportació de 42.477 euros de Dipsalut, que també ha contribuït a les despeses d’abalisament de les zones de bany per reforçar la seguretat dels usuaris.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...