30/07/2025 Política - Jordi Rodríguez
El Pla delimitarà les activitats que es poden fer en l'àmbit portuari. (Foto: Ports de la Generalitat).
Com ja us explicàvem fa uns dies, després d'una molt llarga tramitació la Generalitat ha fet públic l'avanç del Pla Director Urbanístic del port de Palamós, amb el seu document d'objectius i propòsits generals. L'expedient està ara a mans de l'ajuntament palamosí perquè l'analitzi i hi digui la seva. Per això, ahir hi va haver una reunió de tots els grups polítics municipals.
L'objectiu era arribar a una posició en comú per donar resposta als aspectes del Pla que l'Ajuntament considera que s'han d'esmenar. Després d'aquesta primera reunió, se n'ha convocat una segona per demà dijous al matí, per mirar de definir aquest consens. El govern municipal format per ERC i el PSC recorda que el Pla director del port és un document estratègic fonamental, no només per marcar la pauta del funcionament futur de la zona portuària, sinó també per definir el seu encaix amb la resta de la trama urbana de Palamós. L'alcalde del municipi, el republicà Lluís Puig, hi veu aspectes a millorar.
Des del principal grup de l'oposició, Som-hi per Palamós i Sant Joan, la seva portaveu, Teresa Ferrés, veu necessari un consens perquè el municipi es faci sentir i posi en valor la seva autonomia.
Per a Raimon Trujillo, portaveu de Junts per Catalunya, la importància del document és clau. Per això critica que, al seu criteri, l'equip de govern estigui reaccionant tard.
Per la seva banda, la CUP troba a faltar que es doni més marge a la participació ciutadana en el tràmit d'aquest PDU. Al regidor Alexan Weltz li agradaria un port de Palamós concebut com un centre de treball i amb una visió menys comercial.
Finalment, el grup de VOX admet que l'avanç del Pla director no els agrada, i resta a l'expectativa de la reunió de demà.
Ara fa un parell de mesos, el secretari de Mobilitat i Infraestructures del Departament de Territori de la Generalitat, Manel Nadal, va presentar les línies mestres del Pla director del port de Palamós, en comissió al Parlament de Catalunya. Un document que preveu inversions per valor de 51 milions d'euros i que para molta atenció a la integració de port i ciutat. Nadal va assegurar que el document es podria aprovar inicialment el març de l'any que ve, per tenir el vistiplau definitiu en el darrer trimestre del 2026. Aquest compte enrere ha començat amb la publicació de l'avanç de planejament, i ara continua amb la consulta a l'Ajuntament de Palamós i amb l'avaluació ambiental. L'Ajuntament de Palamós, d'altra banda, vol que en les esmenes que es presentaran també hi hagi el punt de vista de les diferents empreses, institucions i col·lectius relacionats amb l'activitat del port palamosí.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: