18/07/2025 Cultura - Jordi Rodríguez
El bus llançadora unirà Calonge i Sant Antoni de forma gratuïta durant l'estiu. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
Demà dissabte entrarà en funcionament, per segon estiu seguit, el bus llançadora gratuït que uneix Sant Antoni amb Calonge, vinculat al projecte 'Calonge, poble de llibres'. L'autobús farà la seva ruta cada tarda, fins al 31 d'agost, amb 4 expedicions diàries. L'any passat se'n va fer una prova pilot que va donar servei a un total de 1.260 persones al llarg de tot el mes d'agost.
Aquest 2025 el calendari s'amplia 13 dies més i es posa una parada nova en el límit entre Sant Antoni i Palamós. També es modifica l'horari, que ara serà de les 6 de la tarda a les 10 de la nit. L'itinerari començarà a cada hora en punt a la plaça Catalunya de Sant Antoni i farà el trajecte fins al centre de Calonge, amb retorn al punt de partida. Tot plegat inclou una desena de parades. Es tracta d'establir un lligam entre dos actius turístics del municipi com són el nucli costaner de Sant Antoni i la primera 'booktown' estable de Catalunya. Aquest servei de bus llançadora gratuït s'inclou com una ampliació d'expedicions parcials de les línies 41 i 42 durant els mesos d'estiu, amb l’objectiu de millorar les connexions entre els municipis de Calonge i Sant Antoni i Palamós, a causa de l’augment de la demanda de transport públic en aquesta època de l’any.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...