03/07/2025 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Simulació del nou Mercat Municipal de Palamós. (Font: Ajuntament de Palamós).
L'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, ha firmat el decret d'aprovació definitiva del projecte de reforma del Mercat Municipal. Durant l'exposició pública del document s'han presentat dues al·legacions. Una, la dels paradistes del mercat, s'ha acceptat en la seva totalitat i l'altra, del grup Som-hi per Palamós i Sant Joan, s'estima de manera parcial. Ara l'Ajuntament iniciarà la fase de contractació, atès que les obres han de començar a partir l'1 de setembre vinent.
L'informe tècnic que acompanya l'aprovació definitiva del projecte recull l'informe favorable de l'Agència Catalana de l'Aigua, i la resolució de les dues al·legacions presentades. La dels paradistes sol·licitava modificar la distribució interior dels llocs de venda, en sintonia amb les converses mantingudes amb el govern municipal. Es tracta de variacions lleugeres en la forma i dimensió d'algunes parades, per homologar-les a la resta i evitar penalitzacions per la presència de pilars o per una menor visibilitat. L'Ajuntament de Palamós accepta la proposta dels paradistes i incorporarà al pressupost del projecte les unitats d'obra necessàries per portar-la a terme.
L'altra al·legació a la reforma del Mercat Municipal la feia Som-hi per Palamós i Sant Joan, en l'oposició a l'Ajuntament. La formació liderada per Teresa Ferrés proposava fer uns serveis públics a la planta baixa del mercat nou, i cobrir el trajecte entre la sortida de l'ascensor i els serveis previstos a la planta primera. D'altra banda, també demanava revisar l'enjardinament de la plaça que hi ha entre Correus i el mercat, i treure l'escala d'accés al primer pis, ara prevista a la façana principal de l'edifici. L'Ajuntament rebutja aquesta darrera qüestió i també els lavabos a la planta baixa, però accepta les altres dues. Així, es cobriran els 8 metres que uneixen l'ascensor amb els serveis del primer nivell, i es reduirà l'arbrat a la plaça. Teresa Ferrés, portaveu de Som-hi, feia aquest plantejament sobre el tema de l'enjardinament.
L'Ajuntament de Palamós iniciarà ara la fase de contractació de l'obra de reforma del Mercat, pressupostada en quasi 2'5 milions d'euros. Els paradistes hauran d'abandonar la instal·lació el dia 1 de setembre, per permetre l'inici d'unes obres que duraran 7 mesos. Mentre, els comerciants que ho desitgin es traslladaran a un emplaçament provisional situat al local de l'antic supermercat Caprabo, a l'avinguda de Catalunya.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...