06/06/2025 Serveis - Jordi Rodríguez
Imatge d'arxiu de la Fira de la Gamba de Palamós. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Demà és el dia. Des de les 12 del migdia i fins a les 10 de la nit, l'esplanada de la llotja del port pesquer acollirà la desena edició de la Fira de la Gamba de Palamós. Una vintena d'expositors en prendran part, i el public podra degustar el producte en formats ben diversos. Però cal destacar els 200 quilos de gamba mitjana que se serviran a la planxa, i els 200 de talla petita que es podran degustar saltats a la paella.
Una xifra que depassarà de llarg els 250 quilos de gamba que es van servir en l'edició de l'any passat. La incorporació de la gamba petita, ara també inclosa en la Marca de Garantia, és una novetat de la fira d'enguany. L'altra és la venda anticipada de tiquets, que aquests darrers dies ja s'ha fet a l'Oficina de Turisme i al Museu de la Pesca. La cap de l'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós, Sílvia Romero, explica com es gestionen després aquests tiquets.
Durant tota la jornada es podran fer tastos de gamba, però també d'altres productes elaborats amb aquest crustaci exquisit, o que l'acompanyen.
El programa de la Fira de la Gamba de Palamós inclou visites guiades a dues de les barques d’arrossegament de la flota pesquera local, que es duran a terme a les 13, 17 i 19 h, i concretament a les embarcacions Nou Gisbert i Nova Meda. També hi haurà visites a la subhasta del peix, ubicada a l’edifici de la llotja, que es programaran a les 13h30',16 i 20 h. L'Espai del Peix oferirà 3 demostracions de cuina amb xefs reconeguts, en unes activitats que són totes elles gratuïtes. La Fira de la Gamba de Palamós l'organitzen l'Ajuntament i la Confraria de Pescadors del municipi.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
Notícies relacionades: