02/06/2025 Serveis - Jordi Rodríguez
El Marella Discovery fa avui escala al port de Palamós. (Foto: Ports de la Generalitat).
Completades les de l'abril i el maig, avui comencen les escales de creuer del mes de juny al port de Palamós. En total en seran 7, i les enceta aquest dilluns el vaixell Marella Discovery, de la naviliera britànica Marella Cruises. Fa escala fins a les 5 de la tarda, provinent del port francès de Villefranche-sur-mer, i amb destí proper a Palma de Mallorca. El Marella Discovery porta avui fins a Palamós 1.853 passatgers, la major part britànics.
Un dels seus 'germans', el Marella Voyager, farà la segona escala del mes el divendres que ve. El Discovery tornarà a Palamós els dies 9 i 23, mentre que el Voyager, ho farà el dia 20. Les dues escales restants aniran a càrrec del Silver Ray, el diumenge 8 de juny, i del vaixell The World, que farà la seva escala inaugural a Palamós el dia 15. Aquest juny hi ha dues escales menys que a l'abril i el maig. El motiu és que el nombre més gran de creuers es concentren en els mesos que estan fora de la temporada alta turística. De fet, el 64 per cent del total segueix aquesta tendència. Un turisme que, segons els estudis fets per l'Associacio Internacional de Línies de Creuers, genera una mitjana de 89 euros de despesa per cada viatger que desembarca. Un benefici que, segons el regidor de Promoció Econòmica i Turisme de l'Ajuntament de Palamós, Antoni Bachiller, no arriba a tothom per igual però sí genera un efecte per a la comunitat.
Al llarg d'aquest any, el port de Palamós preveu l'arribada de 65.000 passatgers en 67 escales de creuer. Amb la d'avui ja en van 19. L'activitat s'allargarà fins al 13 de desembre quan l'AIDAluna en farà l'última.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: