20/05/2025 Política - Jordi Rodríguez
Vista de Palamós des de la punta final del port.
El grup de Junts per Catalunya al Parlament reclama que el Pla director urbanístic del port de Palamós sigui ja una realitat durant el primer trimestre del 2026. Així ho va demanar el seu diputat Salvador Vergés, en la Comissió de Territori i Habitatge en què el secretari de Mobilitat i Infraestructures, el socialista Manel Nadal, va fixar març de l'any que ve per a l'aprovació inicial del document, i finals del 2026 per a la definitiva.
Junts per Catalunya pensa que això suposa allargar un procés que ja porta massa anys sobre la taula. Recorda, en aquest sentit, que ja hi havia una feina feta abans que, l'any 2020, un canvi legislatiu va obligar a renunciar a la figura de Pla especial i substituir-la per la de Pla director. Vergés posa l’accent en la necessitat de la participació del sector empresarial, especialment de la Cambra de Comerç de Palamós, i que es garanteixi l’equilibri de les activitats diverses que conviuen al port com com ara la pesca, els creuers, la nàutica esportiva o la restauració. Junts per Catalunya reclama una sensibilitat especial per disposar de més places d'aparcament al centre de Palamós.
El Pla, de fet, proposa disposar d'unes 1.500 places d'estacionament en la zona portuària. Territori quantifica en 51 milions d'euros la inversió prevista en les actuacions que preveurà el futur document. El Pla director projecta l'ampliació de la zona d'aparcaments i també un passeig per a vianants que connecti el port amb la instal·lació nàutica Marina Palamós, i amb el nucli urbà. De fet, és la primera vegada que es contempla una estratègia conjunta per a les dues instal·lacions, i pels usos comercial, pesquer i recreatiu alhora.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...