16/05/2025 Societat - Jordi Rodríguez
La presentació de l'Agenda Llatinoamericana es fa avui a les 7 a les Galeries Carme. (Foto: Agenda Llatinoamericana).
Avui arriba a Palamós la Jornada de la Cooperació i la Solidaritat, organitzada pel departament municipal del mateix nom. L'acte es farà al local municipal de les Galeries Carme i s'encetarà a les 7 de la tarda amb una conferència de la investigadora i professora de la Universitat de Girona, Maria Rosa Terradellas. Un referent a Catalunya en temes de cooperació i desenvolupament, especialment en el seu treball amb països d'Àfrica i de l'Amèrica Llatina.
Actualment desplega la seva activitat com a experta en diverses comissions i grups internacionals, com l’Observatorio de la Responsabilidad Social de América Latina y el Caribe de la UNESCO. L’acte també comptarà amb la participació de les entitats que formen la Taula Palamós Solidari, que donaran a conèixer els projectes locals i internacionals que han presentat a la convocatòria municipal de subvencions que atorga l’Ajuntament de Palamós, amb una aportació anual de 27.500 euros. Es tracta dels projectes locals que impulsen Creu Roja, sobre la prevenció de l'exclusió residencial, i Càritas interparroquial Palamós i Sant Joan sobre l'espai d'atenció psicosocial. En l’àmbit internacional s’inclouen els projectes que gestionen les entitats locals Mans Unides, per l'accés a l’aigua potable mitjançant la construcció de pous a Togo, o el del col·lectiu 'Amb les teves mans', sobre l'empoderament femení a Àfrica. També hi ha els de Juntos x Ellos per portar l'electricitat a escoles de Guinea Bissau, o el de Proide que promou accions per a la igualtat al Perú. Finalment, Sed-Esc treballa en l'empoderament i formació de joves a Santo Domingo.
Aquesta Jornada de cooperació que es fa avui a Palamós es completarà amb la presentació de la nova edició de l'Agenda Llatinoamericana, amb l'obsequi d'un exemplar per a cadascun dels assistents. L'Agenda és una eina pedagògica que recorda dates i fets significatius relacionats principalment amb la realitat dels pobles més oprimits, o bé les persones que amb el seu treball i esforç han aconseguit fites importants per continuar humanitzant el planeta.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...