15/05/2025 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Vehicles estacionats a l'aparcament de l'Arbreda, en una imatge d'arxiu.
El govern municipal de Palamós s'obre a impulsar una modificació del Pla d'Ordenació Urbana Municipal al sector de l'Arbreda, per facilitar la implantació d'un aparcament en alçada. La mesura s'ha acordat amb el principal grup de l'oposició, Som-hi per Palamós i Sant Joan, que la reclama des de fa temps, com a solució a la necessitat de dotar el municipi amb un gran aparcament central.
Ja en el seu programa electoral, Som-hi plantejava aquesta alternativa de fer un estacionament modular en altura a l'antic camp de futbol del carrer de Cervantes, on ara hi ha un aparcament de superfície, i on fa uns anys es va explorar, sense èxit, l'opció d'un equipament subterrani. Ara, el govern municipal que formen ERC i el PSC, accepta donar aquest primer pas urbanístic, com explicava ahir al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes', el regidor de Mobilitat, Antoni Bachiller.
La modificació del POUM anirà condicionada, però, a la realització d'un estudi que determini quina dimensió podrà tenir aquest estacionament alçat. Una proposta tècnica per prendre després decisions polítiques, apuntava ahir la portaveu de Som-hi per Palamós i Sant Joan, Teresa Ferrés, en el Ple extraordinari que va fer l'Ajuntament sobre mobilitat i seguretat ciutadana.
Per la seva banda, l'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, va proposar anar en sentit invers. Marcar primer la directriu política i que els tècnics la prenguin com a punt de partida.
Per a Som-hi per Palamós i Sant Joan un aparcament al centre del nucli urbà és imprescindible per eixugar el dèficit de 660 places d'estacionament que té aquest sector, segons un informe que va encarregar l'Ajuntament.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...