14/05/2025 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Boies d'abalisament a la platja de la Fosca, en una imatge d'arxiu.
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic el contracte de l'abalisament del litoral del municipi durant la temporada d'estiu. Això inclou les zones de bany, canals de serveis, línies de vida, camps de fondeig i Zones d'Especial Protecció. Es tracta d'un contracte de 2 anys, prorrogable a un més, i que s'ha posat a licitació amb un preu de 131.654 euros, amb l'IVA inclòs. El darrer contracte que es va adjudicar datava del 2023.
En aquella ocasió l'abalisament es va haver de fer iniciat ja el mes de juliol, perquè l'adjudicatari inicial del concurs va renunciar i es va haver de repetir el procés. Ara es torna a licitar el contracte, quan la temporada d'estiu ja està propera. Maria Puig és la regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós.
El contracte d'abalisament del litoral de Palamós inclou 3 àrees de fondeig d'embarcacions amb un total de 76 boies ecològiques. 36 en el conjunt de les cales Senià i Canyers, 20 davant les illes Formigues i 20 a s'Alguer. Aquests espais i també la platja de Castell estaran delimitats com a Zones d'Especial Protecció, per la riquesa del seu ecosistema marí. Cap de les instal·lacions que es posin pot arrossegar cadenes o caps. Totes han de portar boies intermèdies per preservar el fons del mar. Pel que fa a les línies de vida, cordes per facilitar l'entrada i sortida a l'aigua per a persones amb la mobilitat reduïda, se'n posaran 5 a la platja Gran de Palamós, i 3 a la de la Fosca. L'abalisament ha d'estar en servei el dia 6 de juny, sempre que el contracte que ara està a concurs, es firmi abans del 26 de maig. Tot el dispositiu ha d'estar retirat a 31 d'octubre.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
Notícies relacionades: