09/05/2025 Societat - Jordi Rodríguez
La vaga dels inspectors de pesca va començar el passat 3 de març. (Foto: Confraria de Pescadors de Palamós).
Els inspectors de pesca continuen amb la vaga indefinida que van començar el 3 de març passat, i ahir van protestar a les portes del Saló Seafood, a la Fira de Barcelona. Aquests professionals, liderats per Comissions Obreres i pel sindicat basc ELA, volen deixar de ser considerats com a funcionaris d'oficina, i reclamen millores laborals que tinguin en consideració les particularitats de la seva feina.
A Espanya hi ha uns 170 inspectors de pesca que són considerats per l'administració funcionaris d'oficina, tot i que el seu dia a dia passa per fer complir sobre el terreny la normativa europea en matèria de pesca. Això suposa desplaçaments per terra, mar i aire per supervisar els carregaments pesquers. Comissions Obreres i el sindicat basc ELA lideren les reivindicacions dels inspectors. Demanen millores horàries i també salarials que reconeguin la perillositat de la seva feina. Beatriz Lado és inspectora de pesca i parla de les reivindicacions del col·lectiu.
La vaga indefinida dels inspectors de pesca està provocant disfuncions en el sector pesquer. Beatriz Lado en posa un exemple.
Després de més de 2 mesos de vaga, els inspectors de pesca confien en què un acostament de posicions amb els ministeris implicats en les converses, els permeti arribar a un acord aviat.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: