05/05/2025 Serveis - Jordi Rodríguez
El sistema permet a la ciutadania i a les entitats realitzar tràmits telemàtics de manera àgil, senzilla i segura. (Foto: Consell Comarcal).
El Consell Comarcal del Baix Empordà ja té plenament operativa la seva nova oficina virtual tributària. La plataforma permet fer tràmits digitals de forma àgil, senzila i eficaç a tots els contribuents dels municipis que han delegat les competències a la corporació comarcal. Una renovació del model de gestió tributària i recaptatòria, amb la implantació d'un sistema electrònic que pretén simplificar els tràmits entre administració i administats.
El nou portal tributari del consell comarcal és gestiotributaria.baixemporda.cat. Hi ha gestions que es poden fer sense identificació, i d'altres precisen accés amb certificat digital, idCat, DNIe o el sistema @Clave. Per posar en marxa el nou model de gestió tributària, s’ha estat treballant amb l’empresa gtt, que ofereix una plataforma àgil i accessible amb les mesures necessàries de seguretat. El personal del Consell Comarcal també ha rebut formació per poder acompanyar les persones usuàries de l’oficina virtual, i fer un bon ús de la plataforma. Independentment d'aquesta alternativa telemàtica, l’activitat presencial es continuarà oferint a les oficines de recaptació i gestió del Consell Comarcal, distribuïdes pels diferents municipis del Baix Empordà.
Notícies relacionades: