29/04/2025 Societat - Jordi Rodríguez
L'hospital de Palamós.
El funcionament dels equipaments sanitaris de Palamós va ser una de les preocupacions principals en un context crític com l'apagada elèctrica general d'ahir dilluns. Tant l'hospital com la resta de serveis sanitaris bàsics van aguantar bé l'embranzida gràcies als grups electrògens amb què estan dotats. Gairebé no es va haver de desprogramar activitat, i també va funcionar perfectament el protocol de repostatge de combustible dels equips.
Els generadors que garanteixen l'autonomia energètica van funcionar a l'hospital, a Palamós Gent Gran i al Centre d'Atenció Primària. Malgra tot, no hi havia llum als consultoris locals ni a les dependències de rehabilitació i medicina de l'esport del carrer Vincke. A la cafeteria de l'hospital es va suprimir el servei per endur-se menjar, i es va prioritzar el servei als pacients, familiars i treballadors. Pel que fa a l'atenció sanitària, però, tot es va mantenir en funcionament. Ho ha explicat avui a Ràdio Palamós el gerent de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, Xavier Pérez.
La direcció va demanar al personal apagar llums, climatitzadors, ordinadors i equipaments que no fossin estrictament necessaris. Els generadors, però, van aguantar bé.
Al voltant de les 8 del vespre es va recuperar el subministrament elèctric al sector de l'hospital i també a Palamós Gent Gran i a Vincke. La situació avui ja és de normalitat total.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...