11/04/2025 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
L'accés motoritzat a Castell - Cap Roig es tancarà a partir d'aquesta mitjanit (Foto: Ajuntament de Palamós).
Aquesta mitjanit propera entra en vigor el tancament de l'accés de vehicles motoritzats a l'Espai d'Interès Natural Castell-Cap Roig. La mesura s'aplica coincidint amb l'arribada de la Setmana Santa i es mantindrà ja durant l'estiu i mentre perduri el risc d'incendi forestal. També es restringeix el pas de vehicles a motor al conjunt s'Alguer-pineda d'en Gori. En aquest cas, de moment, fins al 21 d'abril, i després a partir del 14 de juny i fins al final de l'estiu.
L'objectiu és minimitzar el risc d'incendi forestal i un dels camins per fer-ho és evitar la proliferació de l'accés de vehicles a motor, que arriba amb el bon temps. El tancament també facilitaria l'accés dels equips d'emergència en cas que es produís un incendi, i serveix per prioritzar la circulació a peu i en bicicleta i, en general, per afavorir la sostenibilitat d'aquest espai natural. La restricció afectarà tots els propietaris de vehicles motoritzats, excepte els residents. En el cas del camí de cala Estreta implica tots els accessos a l’EIN Castell-Cap Roig i es fa en coordinació amb els ajuntaments de Mont-ras i Palafrugell, i d'acord amb la Generalitat.
Els vehicles que es desplacin a Castell podran estacionar ara a l'aparcament ubicat a la zona de la plana que, en ser modular, pot anar obrint a demanda. La totalitat de l'estacionament, unes 600 places, es reserva per a l'estiu. L’estacionament a Castell serà gratuït fins a l'1 de maig. A partir d'aquí serà tarifat, excepte pels usuaris que paguen l'Impost de vehicles a Palamós.
Totes les notícies:
03/05/2026 - Esports El Palamós s'emporta la victòria al camp del Mollet (0-3)
El Palamós ha sumat els tres punts en el partit disputat avui al camp del cuer del grup, el...
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...