31/03/2025 Societat - Jordi Rodríguez
El Consell Comarcal del Baix Empordà signa un conveni amb la Federació ACAPPS. (Foto; Consell Comarcal).
El Consell Comarcal del Baix Empordà i la Federació de Famílies i Persones amb Sordesa han firmat un conveni de col·laboració. La Federació promou la plena participació de les persones amb sordesa en tots els espais i activitats ciutadanes, amb autonomia personal absoluta. També es busca reconèixer els seus drets i la igualtat d’oportunitats a través de l’acció i del suport a les entitats membres.
L’acord permetrà al Consell Comarcal tenir un representant referent en sordesa, sobretot de
les persones que porten audiòfons o implants coclears. Des de l’àrea de Turisme del Consell s’han promogut els convenis amb associacions referents en integració de la discapacitat i accessibilitat. A través de les col·laboracions, s’ha pogut crear la Taula d’Accessibilitat Turística del Baix Empordà, un espai en què es consensuen les accions que es duen a terme cada any en aquesta matèria.
El Pla d’Accessibilitat té previst impulsar accions com el segell comarcal ‘Turisme per a tothom al Baix Empordà’. Amb l’ajuda de la Federació es revisaran els criteris que s’estan seguint per atorgar la certificació en discapacitat auditiva i per tal que s’ajustin a les necessitats de les persones amb sordesa. El conveni també inclou la difusió de la quarantena de propostes accessibles que promou el Consell a través del segell, i una formació al sector turístic de la comarca per facilitar mesures d’accessibilitat.
Totes les notícies:
04/05/2026 - Societat Ensenyament orienta els alumnes que fan canvi de cicle educatiu
En el context dels períodes de preinscripció escolar pel curs que ve, l'Ajuntament de Palamós...
04/05/2026 - Societat Avui comencen les preinscripcions del Casal d'Estiu
L'Ajuntament de Palamós obre aquest dilluns, i fins al dia 10 de maig, el període de...
04/05/2026 - Societat La Síndica de Greuges reivindica la rehabilitació de l'antiga Unión Palamosense
La seu de la Sindicatura de Greuges de Palamós està pendent d'un projecte d'obres per fer-la més...
04/05/2026 - Societat L'hospital de Palamós vol millorar la comunicació entre professionals i usuaris
L'hospital de Palamós ha iniciat una campanya per millorar la relació entre pacients i...
04/05/2026 - Cultura 'Tertúlia literària' a la Biblioteca amb la novel·la 'Me'n vaig', de Jean Echenoz
Avui és primer dilluns de mes i la Biblioteca Municipal de Palamós programa, com és habitual, la...