18/03/2025 Cultura - Jordi Rodríguez
El pintor Martí Colls restaurant el mural vandalitzat mesos enrere a Castell. (Foto: Laura Valensa).
L'artista palamosí Martí Colls ha refet el mural commemoratiu del 30 aniversari del referèndum de Castell. Colls el va pintar l'estiu de l'any passat i, mesos després, el mural va aparèixer vandalitzat. Ara li ha restituït el seu aspecte original. La pintura té una superfície de 12 metres quadrats i està situada en la paret exterior de la barraca del Mas Castell.
El referèndum, impulsat per l'Ajuntament de Palamós gràcies a la pressió exercida per l’Associació Salvem Castell, va permetre l'any 1994 que la ciutadania de Palamós i Sant Joan decidís que la platja de Castell i el seu entorn natural s'havien de protegir de l'amenaça urbanística. El mateix pintor Martí Colls explica que aquest és el missatge que transmet el mural pintat.
Coincidint amb la restauració del mural que ha fet Martí Colls, la platja de Castell va acollir aquest diumenge passat una jornada de voluntariat promoguda per l'Associació de Naturalistes de Girona. Va reunir una vintena de persones que van participar en la retirada de residus a la zona dunar de Castell, així com en la replantació de vegetació per ajudar a consolidar les dunes. Algunes de les espècies plantades són tamarius, salicòrnies i gramínies, que potencien l'efecte de retenció de la sorra i així propicien aquesta consolidació. En total se'n van plantar més de 200 exemplars. La propera activitat, prevista pel mes d’abril, consistirà en la retirada de flora exòtica invasora en alguns trams del litoral, entre la cala Estreta i el cap de Planes.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: