14/03/2025 Societat - Jordi Rodríguez
La vaga dels inspectors de pesca va començar el passat 3 de març. (Foto: Confraria de Pescadors de Palamós).
Els inspectors de pesca marítima que operen a Catalunya estan a punt de completar ja la seva segona setmana de vaga indefinida. Demanen a l’administració millores laborals per tal que la seva feina inspectora sigui més efectiva, i també un complement salarial adequat. A Catalunya hi ha una quinzena d'aquests funcionaris estatals. Sostenen que el mètode que els fan seguir no és eficaç perquè han de preveure amb un mes d’antel•lació les inspeccions que faran.
Això, diuen, els impedeix actuar quan s'assebenten de possibles infraccions d’avui per demà. Ho ha explicat una de les inspectores en vaga.
Els inspectors de pesca marítima, uns 170 a tot l'Estat, porten un parell d’anys de converses amb l’administració. Asseguren que aquesta no atén les demandes, i per això estan en vaga des del 3 de març passat.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...