11/03/2025 Societat - Jordi Rodríguez
L'ANC ha denunciat 10 locals de Palamós per no complir la normativa de retolació en català.
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana a Palamós, Sant Joan i Vall-llobrega està realitzant una campanya pel compliment de la normativa que regula l'ús de la llengua catalana en l'àmbit comercial. La norma ha de garantir que qualsevol tipus de retolació en aquest sector estigui escrita, com a mínim, en llengua catalana. Això, però, no sempre és així i l'ANC ja ha denunciat a l'Ajuntament de Palamós 10 casos d'incompliment, i 3 més al de Calonge i Sant Antoni.
Ho explicava ahir al programa d'aquesta emissora 'Palamós al dia', el coordinador de la territorial de l'ANC, Jordi Salvador.
La normativa que regula els usos de la llengua catalana en els àmbits comercials i de l'hostaleria diu que han de ser, com a mínim, en català, les cartes dels restaurants, i les factures, els rètols exteriors i interiors dels establiments. els dels lineals de les prestatgeries, o els cartells informatius dels horaris comercials, entre altres. També l'etiquetatge dels productes i les informacions necessàries pel seu consum. Jordi Salvador, coordinador de l'ANC a Palamós, Sant Joan i Vall-llobrega, diu que l'entitat vetllarà pel seu compliment.
El mes passat, el Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar, a proposta del grup de Junts per Catalunya, una moció per garantir els drets lingüístics dels consumidors i promoure el ple ús del català en l'àmbit comercial. La proposta demana que l'Ajuntament faci una revisió exhaustiva dels establiments comercials del municipi per verificar el compliment de la normativa lingüística en l'atenció al client, l'etiquetatge i la informació comercial. La moció també reclama campanyes per informar els establiments sobre les seves obligacions lingüístiques, i impulsar la sensibilització de la població sobre la importància de preservar l'ús de la llengua catalana. La moció va tirar endavant amb el suport de tots els grups polítics, tret de VOX, després que Junts per Catalunya va acceptar retirar els punts referents a l'adopció de sancions contra els establiments que incompleixin la normativa lingüística, a establir un canal oficial en què la ciutadania pugui denunciar aquestes vulneracions, i a elaborar informes anuals sobre el grau de compliment de la normativa.
Totes les notícies:
05/05/2026 - Medi Ambient El Consorci d'Aigües posa al dia el calendari d'obres a la depuradora de Mont-ras
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava, que depèn de la Diputació de Girona, convoca aquest...
05/05/2026 - Política Som-hi vol que es publiquin les analítiques de l'aigua de Castell
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el principal grup de l'oposició municipal, ha demanat a...
05/05/2026 - Medi Ambient Amb el mes de maig torna la regulació de l'accés a Castell-Cap Roig
Coincidint amb l'entrada del mes de maig, l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós ha...
05/05/2026 - Societat Reunió participativa de l'Ajuntament amb els veïns del barri de l'Eixample
L'Ajuntament de Palamós programa avui la segona trobada del cicle de reunions amb veïns de...
05/05/2026 - Cultura 7 obres i 110 participants a la 34ª Mostra de teatre juvenil, que comença avui
Avui comença la Mostra de Teatre Juvenil de Palamós, una iniciativa de l'Àrea municipal de...