25/02/2025 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
La deixalleria municipal de Palamós.
El contracte de gestió de la deixalleria municipal de Palamós pels 2 anys vinents ja torna a estar a concurs públic, després que la primera licitació, que es va fer el desembre passat, es va declarar deserta perquè no s'hi va presentar cap empresa. L'expedient s'obre ara a un ventall més ampli després que en el primer intent s'havien prioritzat com a adjudicataris potencials els centres especials amb treballadors amb diversitat funcional. Com ja s'havia fet anteriorment, el contracte de la deixalleria es licita separadament del de la gestió de residus i neteja viària, que sortirà a concurs més endavant.
L'import del contracte de la deixalleria no varia massa en relació a la licitació del desembre. Ara són 1.180.000, amb l'IVA inclòs, 17.000 més que en l'altre expedient. Aquest és l'import per a 2 anys de contracte, que després es poden prorrogar a 2 més, anualment. La gran diferència és que la licitació nova elimina la condició de contracte restringit a centres especials d'ocupació d'iniciativa social, i a empreses d'inserció. Maria Puig, regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós pel grup d'ERC, en parlava en el Ple municipal de la setmana passada.
La gestió de la deixalleria municipal de Palamós està en mans de l'empresa Urbaser des de l'any 2021. 4 anys després, l'Ajuntament licita un contracte nou incloent la prestació del servei de deixalleria, així com el manteniment i neteja de la instal·lació. També amb el servei de deixalleria mobil, les prestacions d'emmagatzematge i transport dels residus, l'impuls de nous hàbits de consum encaminats a la reutilització i, finalment, la recollida concertada de residus voluminosos, poda i tèxtil. La deixalleria municipal de Palamós està oberta de dilluns a divendres, de 8:30 a 13 h i de 15 a 17 h. Els dimecres a la tarda l'horari és de 15 a 19 h, i els dissabtes de 9 a 13 h i de 15 a 19 h. Si l'equipament s'utilitza un mínim de 6 vegades en un any, l'usuari té dret a una bonificació del 15 per cent de la taxa d'escombraries de l'any següent.
Totes les notícies:
19/06/2026 - Cultura Barraques i la fira d'atraccions ens avancen que la Festa Major 2026 ja és aquí
Per bé que oficialment no arrencarà fins al dimarts 23 de juny, amb el pregó que aquest any...
19/06/2026 - Cultura Torna 'La Remullada' dels Showboys, la festa de l'aigua de Festa Major
Demà dissabte, la Festa Major de Palamós reviurà una activitat molt refrescant. L'Associació...
19/06/2026 - Serveis Palamós dinamitza el comerç local per Festa Major amb el 'Correbotigues'
Des d'avui divendres i fins al dia 28 d'aquest mes de juny, Promoció Econòmica i Turisme de...
19/06/2026 - Successos Detingut per causar aldarulls i atemptat a la Policia Local
La Policia Local de Palamós va detenir aquest dimecres passat un veí del municipi per desordres...
19/06/2026 - Serveis Prop de 1.900 britànics han arribat avui a Palamós a bord del Marella Explorer
El port de Palamós rep avui un clàssic de les temporades de creuers, amb l'arribada del vaixell...