20/02/2025 Societat - Jordi Rodríguez
Imatge d'arxiu de dues nenes entrant a classe el primer dia de curs.
El període de preinscripció pel curs escolar 2025-2026 està a punt de començar, i els centres docents de Palamós ja saben que oferiran un total de 7 línies d'I3, una menys que les que hi ha ara. El motiu d'aquesta reducció d'oferta en l'ensenyament per a infants de 3 anys, l'inici de l'escolarització obligatòria, és la caiguda de la natalitat.
En el conjunt de Catalunya, aquesta davallada es xifra en un 37 per cent des de l'any 2008. En el cas de Palamós, si l'any 2010 hi havia 220 infants que començaven la seva escolarització, ara només en són 108. Menys de la meitat. El resultat és que el cicle d'I3 al municipi passarà el curs que ve de 8 a 7 línies. Una bossa global de menys alumnes suposarà també una ràtio menor d'estudiants per aula. Ho explicava ahir al programa de Râdio Palamós 'Preguntes', la regidora d'Ensenyament, la socialista Yolanda Aguilar.
La presentació de sol·licituds de preinscripció a infantil i a primària es podrà fer del 12 al 26 de març, mentre que a la ESO serà del 14 al 26. Pel que fa al batxillerat, el període serà del 3 al 10 d'abril.
Totes les notícies:
06/08/2026 - Successos Els Mossos d'Esquadra resolen el cas dels joves que van entrar a la casa de colònies de la Fosca, i fan 3 detencions
Els Mossos d'Esquadra han detingut 3 nois, un menor d'edat i dos de 19 i 21 anys, relacionats amb...
06/08/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós inicia la contractació per redactar projectes de prevenció d'inundacions
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació per a la redacció de 2 projectes d'obres...
06/08/2026 - Cultura Cobla Amb So de Dona i tàndem entre el baríton Guillem Batllori i La Principal del Llobregat
Tercera jornada, avui dijous, del festival Amb So de Cobla 2026 a Palamós, i primera amb...
06/08/2026 - Societat FECOTUR col·laborarà amb la donació de sang de la setmana entrant
L'Associació de Donants de Sang i el Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós han...
06/08/2026 - Societat Nou vehicle de Protecció Civil per garantir les comunicacions en emergències grans
Protecció Civil de la Generalitat ha presentat un vehicle multioperador per reforçar la resposta...