18/02/2025 Societat - Jordi Rodríguez
La subhasta d'art solidària de Calonge i Sant Antoni recapta 6.780 euros. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
La setena edició de la subhasta d'art solidària de Calonge i Sant Antoni ha recaptat 6.780 euros que es destinaran a investigar la malaltia de l'atàxia de Friedreich. La iniciativa estava impulsada per l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, l’associació sense ànim de lucre Stop FA, i JJ Gamart, i es va dur a terme aquest dissabte passat al castell de Calonge.
Durant l’acte es van posar a subhasta 94 obres d'art d’estils i tècniques diferents, amb preus de sortida per sota del valor real de les peces, per tal que tothom tingués l'oportunitat de col·laborar. Algunes de les obres eren d’artistes de renom com Antoni Tàpies, Robert Vandereycken, Rosa Serra, Víctor Pérez-Porro, Carles Piqueras, Margarita Gil Granero o Quim Domene. Més d’una cinquantena de persones van assistir a la subhasta i van adquirir obres per imports des dels 50 euros fins als 500.
La subhasta solidària de Calonge i Sant Antoni ha arribat a la setena edició. La iniciativa va començar perquè una jove veïna del municipi pateix atàxia de Friedreich, una malaltia hereditària poc freqüent que causa un dany progressiu al sistema nerviós, i per a la qual actualment no hi ha cura. Malgrat tot, en els últims anys s’ha avançat en la seva investigació. Ja s’ha provat amb èxit en animals un fàrmac que pot ajudar a aturar el progrés de la malaltia, i a recuperar la capacitat de moviment dels pacients afectats. Els primers tests en humans podrien fer-se a partir del 2026. Els 6.780 euros recaptats en aquesta subhasta ajudaran a continuar amb aquesta línia d'investigació.
Totes les notícies:
06/08/2026 - Successos Els Mossos d'Esquadra resolen el cas dels joves que van entrar a la casa de colònies de la Fosca, i fan 3 detencions
Els Mossos d'Esquadra han detingut 3 nois, un menor d'edat i dos de 19 i 21 anys, relacionats amb...
06/08/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós inicia la contractació per redactar projectes de prevenció d'inundacions
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació per a la redacció de 2 projectes d'obres...
06/08/2026 - Cultura Cobla Amb So de Dona i tàndem entre el baríton Guillem Batllori i La Principal del Llobregat
Tercera jornada, avui dijous, del festival Amb So de Cobla 2026 a Palamós, i primera amb...
06/08/2026 - Societat FECOTUR col·laborarà amb la donació de sang de la setmana entrant
L'Associació de Donants de Sang i el Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós han...
06/08/2026 - Societat Nou vehicle de Protecció Civil per garantir les comunicacions en emergències grans
Protecció Civil de la Generalitat ha presentat un vehicle multioperador per reforçar la resposta...
Notícies relacionades: