17/02/2025 Cultura - Jordi Rodríguez
Una de les antigues bateries del puig del Molí de Vent.
El pressupost de l'Ajuntament de Palamós per a aquest any contempla una partida de 50.000 euros per a obres relacionades amb els usos públics del parc del Molí de Vent, i la difusió del seu patrimoni històric vinculat a la Guerra Civil espanyola. En aquest indret, recordem-ho, hi ha les restes de les antigues bateries de costa que es van construir per protegir Palamós en els anys d'aquell enfrontament armat. L'Ajuntament vol que la ciutadania pugui treure més profit d'aquest espai públic i de la seva riquesa patrimonial.
Al Molí de vent hi ha una xarxa de túnels annexos als elements de l'antiga bateria de costa, amb canons i un búnquer de comandament de tir. Les galeries es feien servir com a polvorins i per a la logística militar. Per donar un pas endavant en la seva posada en valor, el pressupost municipal, que fa poc s'ha aprovat de forma definitiva, contempla aquesta partida de 50.000 euros pel parc del Molí de vent. La regidora de Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós, la republicana Maria Puig, ha explicat al programa d'aquesta emissora 'Preguntes' quines són les actuacions més prioritàries que cal fer.
Amb l'objectiu de recuperar espais visitables, Palamós ja va elaborar fa uns anys un Pla director sobre el patrimoni de la Guerra Civil que incloïa l'estudi geològic d'infraestructures com les bateries del Molí de vent o el refugi antiaeri de l'escola La Vila, i la seva posterior proposta museogràfica. En el cas del refugi, les visites virtuals ja són possibles des de l'any passat. Aquesta és l'alternativa que s'ha trobat per donar difusió a aquest element patrimonial, després que els estudis tècnics determinessin que, a dia d'avui, no és segur fer-hi visites presencials.
Totes les notícies:
11/06/2026 - Societat La natalitat baixa fa perdre una línia educativa d'I3 a l'escola La Vila
Aviat farà 3 mesos que es va tancar la preinscripció escolar pel curs 2026-2027 a educació...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme JuntsxCat reclama llum a la platja Gran però el govern diu que Costes no ho vol
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, es queixa de la supressió dels...
11/06/2026 - Medi Ambient Prevenció d'incendis forestals a la Fosca i Castell
L'Agrupació de Defensa Forestal Gavarres-Marítima i l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi haurà d'esperar al setembre
La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi Municipal Palamós-Costa Brava no es podrà fer...
11/06/2026 - Política El president del Parlament, Josep Rull, visitarà demà Palamós
El president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, farà demà divendres una visita institucional...