12/02/2025 Cultura - Carlos Ribas
La Llibreria Finestres del carrer Major de Palamós.
Finalment, la nova Llibreria Finestres ja és una realitat. L'establiment del carrer Major, 48, on hi havia l'antiga Llibreria Gavina, obrirà les seves portes al públic aquesta tarda. Es tracta d'una iniciativa de la Fundació Finestres, impulsada per la família Ferrer-Salat per promoure l'escriptura, el pensament i l'art. La casa familiar situada a la palamosina cala Sanià funciona des de l'estiu del 2023 com a residència literària.
Coincidint amb la seva presentació, la Fundació va anunciar que obriria una llibreria al carrer Major de Palamós, afegint-se així als dos establiments que ja té, davant per davant, al carrer de la Diputació, a Barcelona. Segons els seus impulsors, Finestres Palamós neix amb el compromís de ser un espai de trobada i reflexió, d’integrar-se plenament en la vida quotidiana del municipi, i de fomentar el teixit cultural de Palamós i els seus voltants. Aurea Perelló és la directora la Llibreria Finestres Palamós.
Tot plegat rememorant l'esperit de l'antiga Llibreria Gavina, que va ocupar aquest espai durant 42 anys i que va tancar el 31 d'agost del 2019. Perelló explica quin tipus de llibreria serà Finestres.
Per la seva banda, la Residència Literària Finestres és un projecte que vol fomentar la vocació literària i brindar un espai idoni per a cultivar la imaginació, el pensament, la creació literària, l’intercanvi cultural i el contacte amb la natura. Les residències es fan a la casa de la família Ferrer-Salat a la cala Sanià de Palamós, on va viure durant un temps l'escriptor nord-americà Truman Capote mentre hi escrivia 'A sang freda'. Per tot plegat, l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, celebra l'aposta de la Fundació Finestres per dinamitzar culturalment el municipi.
Montse Cargol, propietària de l'antiga Llibreria Gavina, estava molt emocionada amb com ha quedat el nou espai i il·lusionada que Finestres continuï el llegat de l'antiga llibreria.
Després de més d'un any d'obres, el nou espai Finestres Palamós obrirà aquesta tarda, a partir de dos quarts de 6, amb una festa oberta a tothom.
Totes les notícies:
24/06/2025 - Diada de Sant Joan amb activitats alternatives a la fira d'atraccions
Les activitats de Festa Major d'aquesta diada de Sant Joan comencen al matí amb les portes obertes...
23/06/2025 - Arrenca la Festa Major de Palamós amb el pregó de Creu Roja
Com és tradicional coincidint amb la revetlla de Sant Joan, avui comencen els actes de la Festa...
20/06/2025 - El mandat municipal passa l'equador i els grups polítics en fan balanç
Dimarts passat va fer 2 anys que es va constituir el Ple de l'Ajuntament de Palamós, sortit de les...
20/06/2025 - Junts critica el govern per l'absència de la fira, i la CUP hi veu una bona oportunitat de repensar-la
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, responsabilitza el govern municipal...
20/06/2025 - S'obre al públic el primer tram de passeig del Mar remodelat
Avui s'obre al públic el tram del passeig del Mar entre els carrers d'Aragó i de Provença. Es...