12/02/2025 Esports - Jordi Rodríguez
L'equip d'Estats Units participant de la regata Palamós Optimist Trophy.
Jornada prèvia, avui, a l'inici de la competició oficial de la 35a regata internacional Palamós Optimist Trophy. La prova, la més nombrosa del món d'aquesta categoria en aigües obertes, reunirà fins diumenge que ve 550 regatistes de 31 països d'arreu del món, que navegaran en aigües de la badia de Palamós. Els equips participants es presentaran aquesta tarda en un acte que es farà a la carpa que l'organització, el Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós, ha instal·lat a l'aparcament de la platja Gran.
Prèviament els participants es concentraran a l'Arbreda des d'on sortiran a dos quarts de 6 de la tarda, en una desfilada que els portarà pels carrers Cervantes, Major i Tauler Servià, per arribar a Onze de Setembre i adreçar-se cap a la carpa. Ho ha explicat la directora esportiva del Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós, Anna Cuxart.
La Palamós Optimist Trophy supera aquest any el seu propi rècord de països participants, arribant a 31. Entre els que estaran representats n'hi ha que hi venen per primera vegada com Costa Rica, Puerto Rico o Tadjikistan. La delegació espanyola serà la més nombrosa. amb un total de 175 embarcacions. Al darrere van, per aquest ordre, França, amb 109, Suïssa, 56, Turquia i els Estats Units, amb 42, i Polònia, amb 22 tripulacions. Els participants tenen entre 8 i 15 anys, amb 364 nois i 186 noies, que lluitaran junts en el mateix camp de regates i en les mateixes condicions per fer-se amb el trofeu absolut i també per categories masculina i femenina, així com en sub12 i sub13. L'últim guanyador absolut és el vigent campió d'Espanya i campió del món per equips, el català Iker Múgica, que ja ha deixat la categoria Optimist.
Totes les notícies:
11/02/2026 - La Generalitat limita la mobilitat i suspèn l'activitat educativa i assistencial de demà, en previsió d'un temporal de vent
Protecció Civil de la Generalitat preveu per a demà dijous un episodi de risc extrem de vent, amb...
11/02/2026 - Calçots, ball i 'Vesprà' per activar el Carnaval de Palamós
Oficialment el Carnaval de Palamós està en marxa des d'aquest passat cap de setmana, però és...
11/02/2026 - Amplien els circuits de la 'Vesprà' i la 'Despertà'
L'increment del nombre de colles de Carnaval a Palamós, aquest any n'hi ha 5 de noves i ja sumen...
11/02/2026 - Els docents van avui a la vaga per demanar millores laborals
Professors i mestres estan cridats avui a una jornada de vaga per reclamar millores laborals. Els...
11/02/2026 - Ferrés critica el balanç dels 100 dies de l'alcaldessa Puig
La portaveu de Som-hi per Palamós i Sant Joan a l'Ajuntament, Teresa Ferrés, ha reaccionat amb...