10/02/2025 Serveis - Jordi Rodríguez
Proposta del recorregut del tren-tram. (Font: Tren-Tram Olot-Banyoles-Girona).
La Generalitat no descarta el projecte del tren tramvia de la Costa Brava, però el veu amb un cert escepticisme i el condiciona a un estudi que el justifiqui. Així ho ha explicat el Secretari de Mobilitat i Infraestructures del Govern, Manel Nadal, que creu que abans cal millorar i consolidar la xarxa de transport públic col·lectiu per carretera. També recorda que el Baix Empordà ja té dues estacions de tren que li donen servei, com són Caldes de Malavella i Flaçà.
Cal recordar que, l'estiu passat, un estudi de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura calculava que la línia de tren tramvia de la Costa Brava podria tenir una demanda anual de gairebé 15 milions de viatgers. El projecte està pendent de la publicació de l'estudi de viabilitat que està redactant la Generalitat, que porta un retard de més d'un any. Aquesta proposta de mobilitat ferroviària planteja un recorregut circular al voltant del massís de les Gavarres. El secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, no el descarta però tampoc deixa veure una aposta massa decidida.
El punt de sortida i arribada del Tren Tram seria l'estació de Girona, recorrent Celrà, Flaçà, Corçà, la Bisbal, Palafrugell, Mont-ras, Palamós, Calonge i Sant Antoni, Castell-Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Fornells i Vilablareix.
Notícies relacionades:
12/03/2024 - Obres i Urbanisme Els promotors del tren de la Costa Brava, decebuts amb la Generalitat
...
28/11/2022 - Obres i Urbanisme La Generalitat adjudica l'estudi de viabilitat del tren de la Costa Brava
...
04/10/2021 - Serveis El Parlament demana al Govern que prioritzi el tren de la Costa Brava
...