24/01/2025 Serveis - Jordi Rodríguez
L'aparcament del carrer de Santiago Bañeras i Goday, aquest matí.
El regidor d'Aparcaments de l'Ajuntament de Palamós, Antoni Bachiller, del grup d'ERC, està molt satisfet amb el rendiment de la zona vermella d'estacionaments de l'Eixample, que va entrar en servei fa encara no 3 setmanes. A canvi d'una tarifa molt baixa pels residents, ara és senzill trobar aparcament en aquest espai tan cèntric del nucli urbà. La gran qüestió, però, és què passarà quan arribi l'estiu i la saturació de vehicles arribi a màxims. Una qüestió que va generar debat polític en l'últim Ple municipal.
El regidor Bachiller va dir que amb les obres del passeig del Mar s'han perdut unes 320 places d'aparcament en aquest àmbit. Un impacte que ara mateix no es nota, sobretot per com s'ha descongestionat l'estacionament a l'Eixample amb 419 places tarifades de zona vermella. Ara, però, és hivern i la pressió de visitants que rep Palamós és mínima. Altra cosa serà l'estiu. El regidor d'Aparcaments va explicar al Ple que treballen en dues línies. Una és l'arranjament i ampliació de l'aparcament del carrer de Santiago Bañeras, que passarà de les 422 places actuals a unes 600. L'altre objectiu és que a l'estenedor de xarxes del port s'hi puguin aparcar 100 vehicles. Escoltem Antoni Bachiller.
Des dels grups de l'oposició, Junts per Catalunya va dir que l'estiu no està tan lluny com sembla, i que les solucions a l'aparcament encara no s'han concretat. Raimon Trujillo és el seu portaveu.
Som-hi per Palamós i Sant Joan va insistir de nou en la idea d'un gran aparcament central a l'Arbreda, en una estructura en alçada. Miquel Casagran, regidor del principal grup de l'oposició municipal.
El regidor d'Aparcaments, Antoni Bachiller, va dir que a banda de les solucions explicades, falta veure què diu el pla de mobilitat encarregat per l'Ajuntament. Aquest va ser un compromís lligat al pacte de govern amb Junts per Catalunya, ja desfet, i que s'encaminava sobretot a veure la viabilitat possible d'un aparcament soterrat a l'Arbreda.
Totes les notícies:
06/05/2025 - Un fort aiguat nega carrers a les zones més baixes de Palamós
Una tempesta de pluja i aparell elèctric que va caure sobre Palamós a primera hora de la tarda...
06/05/2025 - JuntsxCat diu que l'estudi de mobilitat no contempla tot el que se li demanava
El portaveu de Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós, Raimon Trujillo, s'ha mostrat avui...
06/05/2025 - El TSJC diu que els complements de caps de setmana, nits i festius han de ser una retribució fixa
Una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya diu que els factors de cap de...
06/05/2025 - Prop de 360 persones participaran aquest diumenge en la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge que ve la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà a...
06/05/2025 - Comença la 33a Mostra de Teatre Juvenil de Palamós
Avui comença la Mostra de Teatre Juvenil de Palamós, una iniciativa de l'Àrea municipal de...
Notícies relacionades: