24/01/2025 Serveis - Jordi Rodríguez
L'aparcament del carrer de Santiago Bañeras i Goday, aquest matí.
El regidor d'Aparcaments de l'Ajuntament de Palamós, Antoni Bachiller, del grup d'ERC, està molt satisfet amb el rendiment de la zona vermella d'estacionaments de l'Eixample, que va entrar en servei fa encara no 3 setmanes. A canvi d'una tarifa molt baixa pels residents, ara és senzill trobar aparcament en aquest espai tan cèntric del nucli urbà. La gran qüestió, però, és què passarà quan arribi l'estiu i la saturació de vehicles arribi a màxims. Una qüestió que va generar debat polític en l'últim Ple municipal.
El regidor Bachiller va dir que amb les obres del passeig del Mar s'han perdut unes 320 places d'aparcament en aquest àmbit. Un impacte que ara mateix no es nota, sobretot per com s'ha descongestionat l'estacionament a l'Eixample amb 419 places tarifades de zona vermella. Ara, però, és hivern i la pressió de visitants que rep Palamós és mínima. Altra cosa serà l'estiu. El regidor d'Aparcaments va explicar al Ple que treballen en dues línies. Una és l'arranjament i ampliació de l'aparcament del carrer de Santiago Bañeras, que passarà de les 422 places actuals a unes 600. L'altre objectiu és que a l'estenedor de xarxes del port s'hi puguin aparcar 100 vehicles. Escoltem Antoni Bachiller.
Des dels grups de l'oposició, Junts per Catalunya va dir que l'estiu no està tan lluny com sembla, i que les solucions a l'aparcament encara no s'han concretat. Raimon Trujillo és el seu portaveu.
Som-hi per Palamós i Sant Joan va insistir de nou en la idea d'un gran aparcament central a l'Arbreda, en una estructura en alçada. Miquel Casagran, regidor del principal grup de l'oposició municipal.
El regidor d'Aparcaments, Antoni Bachiller, va dir que a banda de les solucions explicades, falta veure què diu el pla de mobilitat encarregat per l'Ajuntament. Aquest va ser un compromís lligat al pacte de govern amb Junts per Catalunya, ja desfet, i que s'encaminava sobretot a veure la viabilitat possible d'un aparcament soterrat a l'Arbreda.
Totes les notícies:
05/09/2025 - La campanya per reduir l'ús de somnífers aconsegueix el premi Aspid d'or de comunicació
L'estratègia publicitària i comunicativa de la campanya 'Amb les benzodiazepines t'hi pots quedar...
05/09/2025 - L'Ajuntament adjudica el canvi de gespa sintètica del camp de futbol 7
L'Ajuntament de Palamós ha donat un pas més en el procés per renovar la superfície sintètica...
05/09/2025 - El Marella Voyager fa escala a Palamós amb passatge britànic
Si ahir dijous hi va haver l'escala inaugural de creuers d'aquest mes de setembre, avui ja tenim la...
05/09/2025 - Cau un fragment de les bigues de l'escenari de l'Arbreda i l'Ajuntament les retira totes
Operaris de la Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós van retirar ahir el conjunt de 4...
05/09/2025 - 56è Aplec de la Sardana de Palamós amb 3 cobles
Palamós celebrarà aquest diumenge la 56a edició del seu Aplec de la Sardana, organitzat per...
Notícies relacionades: