22/01/2025 Societat - Jordi Rodríguez
Imatge d'arxiu d'un autobús a la Plaça de Catalunya de Palamós.
Les sindicatures de greuges de 4 municipis del Baix Empordà s'han coordinat per reclamar una millora del servei de transport públic interurbà a la comarca. Palamós, Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols i Cruïlles-Monells-Sant Sadurní de l'Heura demanen, a través dels seus síndics municipals, un replantejament del servei que acabi amb les mancances actuals i que respongui a les necessitats del territori, creant hàbits de mobilitat més sostenibles en la població.
El tema del transport públic interurbà no entra en les competències dels síndics municipals, que quan els arriben queixes al respecte les deriven a les administracions corresponents. Ara, però, els d'aquests 4 municipis baixempordanesos s'han coordinat per traslladar una demanda conjunta als seus ajuntaments i al Consell Comarcal, perquè l'elevin a la Generalitat. Fina Camós és la síndica de greuges municipal de Palamós.
Les 4 defensories de la ciutadania actives al Baix Empordà diagnostiquen dos dèficits estructurals bàsics que són la comunicació entre les localitats de la comarca i, des del territori, amb Girona i Barcelona. També es detecten dèficits en la connexió amb les estacions de tren de Caldes de Malavella i de Flaçà. Però en aquest context hi ha una queixa principal per part de la ciutadania. Fina Camós.
Les sindicatures de greuges de Palamós, Palafrugell, Sant Feliu i Cruïlles proposen que el disseny nou del transport public no es faci només en base a la demanda actual, sinó també amb voluntat educativa i responent a criteris de sostenibilitat i de protecció ambiental.
Totes les notícies:
17/09/2025 - La consulta popular pel topònim municipal es farà el 23 de novembre
La consulta popular per decidir si el nom del municipi de Palamós també ha d'incorporar el de...
17/09/2025 - El barri d'Es Pla obre avui les reunions participatives veïnals
Avui comença el cicle de reunions de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris, que...
17/09/2025 - Curs gratuït per ajudar a crear perfils a Linkedin
El Servei de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós iniciarà a finals d'aquest mes una...
17/09/2025 - SSIBE organitza la seva segona Jornada de salut comunitària
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha programat pel dia 2 d'octubre proper la segona...
17/09/2025 - 'Cuidem-nos!': promoció de la salut i el benestar a Calonge i Sant Antoni
L'Associació de Dones del Baix Emporda i l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni impulsen el...