La qüestió de confiança, l’alternativa que tindria l'alcalde per aprovar el pressupost

18/12/2024 Política - Carlos Ribas


L'alcalde de Palamós, Lluís Puig (ERC).

L'alcalde de Palamós, Lluís Puig (ERC).

El Ple ordinari del mes de desembre de l'Ajuntament de Palamós ha tombat els comptes del 2025 i un dels escenaris possibles és que Lluís Puig es vegi empès a sotmetre’s a una qüestió de confiança. És un mecanisme que preveu la Llei orgànica del règim electoral general i que dona la possibilitat als governs en minoria d’aprovar pressupostos si no aconsegueix prou vots a favor.

Per activar la qüestió de confiança, l’alcalde haurà de dur a votació en un ple extraordinari el pressupost tombat, vinculat a aquest mecanisme. Si no prospera, a partir d’aquell dia, s’obrirà un termini de 30 dies en què l’oposició podria mirar de teixir una majoria alternativa a Puig. Si passats els 30 dies no es presenta o no tira endavant cap moció de censura a l’alcalde, el pressupost que el ple haurà rebutjat quedarà automàticament aprovat i Lluís Puig ratificaria la confiança. Des del principal grup de l'oposició, Som-hi X Palamós i Sant Joan, Teresa Ferrés va expressar ahir durant el Ple que una qüestió de confiança no és una bona notícia.



L'alcalde de Palamós, el republicà Lluís Puig, ha expicat avui a l'espai 'Preguntes' d'aquesta emissora que suposaria sotmetre's a una qüestió de confiança.



La qüestió de confiança té algunes limitacions. Un alcalde no en pot fer més de dues en un sol mandat, i la llei prohibeix fer servir el mecanisme l’últim any de mandat. Això no afectaria, però, l'actual govern municipal. En el cas que es decidís per aquesta opció, l'alcalde hauria de convocar un ple extraordinari. La intenció seria fer-lo abans que acabi l'any.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...