04/12/2024 Política - Jordi Rodríguez
El regidor de la CUP, Alexan Weltz, a l'esquerra, durant el Ple extraordinari del mes de novembre en què es van aprovar les ordenances.
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ha presentat al·legacions a les ordenances fiscals municipals que es van aprovar inicialment en el Ple extraordinari que va tenir lloc avui fa justament un mes. Els cupaires proposen modificacions en les ordenances de l'Impost sobre Béns Immobles, i de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica, per tal de dotar-les de més criteris de justícia social.
Es dona el cas, que la CUP va ajudar l'equip de govern en minoria d'ERC i el PSC a aprovar les ordenances fiscals. Ho va fer amb un 'sí' a la taxa d'escombraries, i abstenint-se en les votacions de l'IBI i de l'Impost de vehicles. La CUP justifica el vot favorable a la taxa per la necessitat de millorar la gestió dels residus, amb un nou contracte que incorporarà la recollida selectiva porta a porta. En el cas de l'IBI, els anticapitalistes aposten per una fiscalitat més justa i progressiva. Alexan Weltz, portaveu de la CUP a l'Ajuntament de Palamós, ho defensava en el mateix Ple que va aprovar les ordenances.
En les seves al·legacions, la CUP proposa bonificar el 50 per cent de la quota de l'IBI a les persones amb escassa capacitat econòmica, i en un 25 per cent a les que tinguin una renda entre el Salari Mínim Interprofessional i la renda mitjana catalana. També proposa aplicar una bonificació menor a les famílies nombroses amb rendes entre els 80.000 i els 100.000 euros, en relació a les que les tenen entre els 50.000 i els 80.000. D'altra banda, per tal de promocionar l'ús social dels habitatges, la CUP planteja augmentar la quota de l'impost, bonificant aquest increment als habitatges de residència habitual, ja siguin de propietat o de lloguer. Finalment també al·lega perquè es bonifiqui l'IBI als propietaris d'habitatges que es posin a disposició de la borsa de mediació pel lloguer social.
D'altra banda, i en relació a l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica, la CUP veu bé que s'hagi augmentat el gravamen fins al topall màxim. Troba a faltar, però, la promoció d'una mobilitat alternativa. Alexan Weltz.
En aquest sentit, la CUP al·lega l'Impost de vehicles perquè les quotes de tractors i autobusos siguin de coeficient 1, en comptes de 2.
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...