02/12/2024 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Barques de pesca amarrades al port de Palamós, en una imatge d'arxiu.
La Direcció General de Política Marítima i Pesca Sostenible de la Generalitat ha aprovat un fons de 800.000 euros per ajudar a la consolidació de les organitzacions de productors pesquers de Catalunya. Aquestes ajudes estan cofinançades al 70 per cent per la Unió Europea, i al 30 per cent restant pel govern català. A Catalunya hi ha 5 OPP's, una d'elles a Palamós.
L’Organització de Productors Pesquers de Palamós cobreix una producció mitjana de més de 660.000 quilos anuals, amb una facturació de més de 7 milions d'euros. en els tres darrers anys. Amb 38 embarcacions adherides, representa 117 socis, armadors i marineria. Les espècies comercialitzades més importants són la gamba vermella, l’escamarlà, la gamba blanca, el lluç i el sonso. Aquesta OPP, com les altres 4 que hi ha a Catalunya, es beneficiarà de les ajudes que concedeix ara la Generalitat. Les organitzacions de productors pesquers són estructures del sector, complementàries a les confraries de pescadors, que treballen per garantir l’exercici sostenible de la pesca, afavorir la programació de la producció pesquera, i millorar les condicions de comercialització dels productes dels seus associats. Cristina Mañas és la gerent de la Confraria de Pescadors de Palamós.
A partir d'aquests 800.000 euros de subvenció pel conjunt de les OPP's catalanes, l’import màxim de les ajudes a la consolidació serà de l’1% del valor mitjà de la producció comercialitzada per l’organització, i pel cap alt serà de 100.000 euros. La destinada a l’aplicació dels plans de producció i comercialització serà del 12% del mateix valor mitjà, aplicat als tres anys anteriors.
Totes les notícies:
09/10/2026 - Successos Els Mossos detenen un multireincident que tenia una ordre d'ingrés a presó
Els Mossos d'Esquadra van detenir aquest dimecres passat a Palamós i Sant Joan un home de 43 anys...
09/10/2026 - Serveis Escala doble de creuer al port de Palamós, diumenge i dilluns
El port de Palamós reprèn les escales de creuer, coincidint amb aquest cap de setmana llarg de la...
09/10/2026 - Serveis Palamós completa 'La Comerçiada' en un cap de setmana llarg
La festa del comerç local 'la Comerçiada' encara ja la seva recta final a Palamós i Sant Joan....
09/10/2026 - Serveis Comença la campanya gastronòmica 'Temps de taverna'
Palamós i Sant Joan engega avui, per segon any consecutiu, la campanya gastronòmica 'Temps de...
09/10/2026 - Cultura El festival Ona~Dance arrenca avui amb un espectacle doble al carrer
El festival de dansa contemporània de tardor de Palamós i Sant Joan, l'Ona~Dance, comença avui...
Notícies relacionades: