29/11/2024 Societat - Jordi Rodríguez
Acte de presentació del projecte Rossinyol. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Aquesta setmana ha començat a Palamós una nova edició del Projecte Rossinyol, una iniciativa per potenciar la inclusió social i el desenvolupament personal d'estudiants d'ESO que han arribat de fora i que encara s'estan integrant al municipi. Els alumnes participants tenen com a mentors estudiants universitaris, que els ajudaran a través d'activitats que els facilitin el coneixement de l'entorn del lloc on viuen, i de l'ús social de la llengua catalana.
Aquest curs, a Palamós hi participen 7 estudiants de 12 a 15 anys, matriculats en els centres educatius del municipi. 4 són d'Hondures, 2 de Colòmbia i 1 del Perú. Les 7 mentores que els acompanyaran són estudiants de la Universitat de Girona, de les branques sanitària, social i d'educació, i han rebut una formació expressa per fer l'acompanyament als alumnes nouvinguts. L'activitat es coordina a través del Servei de Ciutadania i Immigració. És, en qualsevol cas, una activitat que treballa per l'equitat social però també educativa. Per això, el Projecte Rossinyol serà una de les activitats inscrites en el futur Pla Educatiu d'Entorn. Yolanda Aguilar és la regidora de Ciutat Educadora.
Les 7 parelles que aquest curs estan dins el Projecte Rossinyol a Palamós faran activitats d'oci i de cultura fora de l'horari escolar i amb un mínim de 3 hores setmanals. El Projecte Rossinyol es fa en diversos municipis de les comarques gironines, en conveni entre els ajuntaments, la Universitat de Girona i la Fundació Girona, Universitat i Futur, així com la col·laboració dels centres docents del municipi.