18/11/2024 Societat - Jordi Rodríguez
Imatge d'arxiu del procés participatiu dels pressupostos de Calonge i Sant Antoni. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni convoca una reunió per seleccionar les propostes del pressupost participatiu municipal d'aquest any. En els darrers mesos s'ha fet la recollida d'aquestes propostes entre la ciutadania, i ara arriba l'hora de decidir quines aniran a la votació final. La reunió es farà aquest dimecres que ve a la Sala Fontova de Calonge, a les 6 de la tarda.
Amb el pressupost participatiu la ciutadania té l'oportunitat de decidir el destí de 125.000 euros del pressupost d'inversions de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni. És un procés en què hi pot prendre part qualsevol veí del municipi que tingui 16 anys o més, i que hi estigui empadronat o hi tingui una segona residència. Fins al 30 de setembre es van presentar les propostes inicials. Un cop validades pels serveis tècnics municipals, en funció d’una sèrie de criteris i condicionants, els mateixos veïns les seleccionaran en aquesta sessió participativa que es farà demà passat. Tot seguit es farà una campanya de comunicació per difondre-les, i finalment seran votades per la ciutadania. La que tingui més suports s'executarà amb el topall màxim d'aquests 125.000 euros esmentats. La darrera proposta guanyadora va ser l'adequació d'un camí per a vianants i ciclistes en paral·lel a la riera de Calonge, una obra que ja s'ha executat. En la primera edició del pressupost participatiu, l'any 2016, l'import destinat al projecte guanyador era de 50.000 euros, import que s'ha anat incrementat progressivament fins situar-se en els 125.000 euros que s'hi destinen actualment.
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...