14/11/2024 Esports - Jordi Rodríguez
La Penya Sport animant al Palamós en l'històric partit de Copa del Rei davant del Betis, l'any 2002.
La Penya Sport celebrarà aquest any que ve el seu 40è aniversari. Fundat l'any 1985, l'emblemàtic grup d'animació del Palamós Club de Futbol arriba a aquesta efemèride amb una molt bona salut social. La penya ha vist com en els últims anys s'han anat incorporant molts joves, garantint així el relleu generacional. Per celebrar que ja en tenen 40, han preparat una sèrie d'actes commemoratius.
La Penya Sport va néixer encara al camp de l'Arbreda, amb els ascensos històrics que portarien el Degà a les seves cotes esportives més altes, amb 6 temporades a la Segona Divisió A. Els timbals i les banderes es van traslladar a l'Estadi Municipal, on s'han acabat fent seu el fons del gol nord. En 40 anys passen moltes coses. Tothom es fa gran i, si no hi ha relleu, la flama es pot anar apagant. A la Penya Sport això li podia haver passat però, d'un temps cap aquí, l'entrada de gent jove l'ha revifat. Pere Aliu, membre del grup des de fa tres dècades, ho ha explicat avui en el programa esportiu de Ràdio Palamós 'Juguem a casa'.
La Penya Sport té ara mateix cap a un centenar de socis. Entre 25 i 50 es poden aplegar a l'Estadi en un dia de partit, i de tant en tant també viatgen amb l'equip. Amb el temps han forjat una bona relació amb altres grups de 'supporters' com els de l'Europa o els de la Unió Esportiva Figueres. Ara estan enfeinats en el programa d'actes dels 40 anys, que es commemoren al 2025, però que engegaran abans d'acabar l'any. Dani Colomer, de la Penya Sport, ens ho ha explicat avui.
Un altre dels actes que es preparen és una exposició de fotografies i altres objectes que han estat protagonistes en els 40 anys de trajectòria de la Penya Sport.